Fra Telenors til TDC's netværk

Vi har lavet denne side til jer, der skal skifte fra Telenors til TDC's netværk. Her vil vi løbende opdatere dig om processen samt svare på relevante spørgsmål.

Spørgsmål om TDC's priser, vilkår og dækning

Er der prisforskel på TDC- og Telenorpakkerne?

Nej. Priserne på TDC-abonnementerne er blevet sænket med 10 kr., således at de matcher vores hidtidige priser på Telenors pakker.

Er roaming i Nordamerika inkluderet i TDC-pakkerne?

Ja. Mobil Plus-pakker på TDC's netværk har roaming inkluderet i USA, Canada og Puerto Rico.

Er det dyrere at ringe til udlandet med TDC-pakkerne?

Det kommer an på, hvilket land du ringer til, eller hvor du bruger din telefon. Du kan se de opdaterede udlandspriser her

TDC's netværk dækker ikke på min adresse. Kan jeg blive på Telenors dækning?

Desværre ikke. Alle vores kunder bliver flyttet over på TDC's netværk. Vi vil anbefale, at du tager fat på kundeservice, da vi meget gerne vil hjælpe dig med at finde en løsning.

Hvordan er dækningen på TDC’s netværk?

Du kan se om TDC dækker på din adresse på dækningskortet.

Er vilkårene de samme på TDC's netværk?

Ja. Du har de samme vilkår som før. Du kan altid se vores opdaterede vilkår her

Spørgsmål om features

Kan jeg lave wifi-opkald på TDC's netværk?

Desværre er det ikke muligt at lave wifi-opkald med TDC's netværk.

Kan jeg bruge 4G-tale med TDC's netværk?

Nej, det kan du desværre ikke på nuværende tidspunkt.

Kan jeg få et datadelingskort på TDC’s netværk?

Ja. Det kræver dog, at du har et Mobil Plus-abonnement for at kunne få et ekstra datadelingskort til dit abonnement.

Skal jeg sætte GSM-viderestillinger op igen på min mobil, når jeg har skiftet simkort?

Ja, hvis du tidligere har haft aktiveret GSM-viderestillinger på din mobil, skal du slå det til igen i din telefons egne indstillinger, når du har skiftet til dit nye simkort.

GSM-viderestillingerne bliver automatisk nulstillet, når du skifter netværk fra Telenor til TDC.

Du kan også bruge netværkskoder til at slå viderestillingerne til igen. Se hvilke netværkskoder, du kan bruge ved at klikke her.

Hvis du ikke tidligere har aktiveret GSM-viderestilling på din telefon. behøver du ikke gøre noget.

Har jeg en GSM-viderestilling på mit nummer? Hvordan kan jeg tjekke det?

Som udgangspunkt er det ikke noget, du bør have aktiveret på din telefon, da det kan lave rod ift. din hovednummeropsætning. GSM-viderestillingen er kun slået til, hvis du selv har gjort det i din telefons indstillinger.

Ønsker du at tjekke, om du har nogen GSM-viderestillinger slået til, kan du derfor se det i indstillingerne på din mobil. Alternativt kan du taste *#kode# og trykke på ring op på din telefon. Du kan se de forskellige koder, du kan kontrollere for, ved at klikke her.

Skal jeg aktivere Banke På/Opkald Venter igen på min mobil, når jeg har skiftet simkort?

Ja. Du skal aktivere funktionen igen i din telefons egne indstillinger, da den automatisk bliver nulstillet, når du skifter netværk fra Telenor til TDC.

Se hvordan du aktiverer Banke På til Android

Se hvordan du aktiverer Opkald Venter på iPhone

Hvis du ikke tidligere har aktiveret Banke på/Opkald Venter på din telefon, behøver du ikke gøre noget.

Har jeg Banke På/Opkald Venter aktiveret? Hvordan kan jeg se det?

Banke På/Opkald Venter er som standard slået fra på din mobil. Hvis du vil tjekke om du har det aktiveret, kan du taste *#43# og derefter trykke på ring op på din telefon.

Skal jeg overføre data fra mit gamle simkort inden jeg skifter over til det nye?

Som udgangspunkt, nej.

Det er kun hvis du selv aktivt har valgt at gemme enkelte kontakter eller sms’er på dit simkort, at du skal overføre disse til din telefon. Herefter kan du overføre dem til dit nye simkort.

Skal jeg opdatere min telefonsvarerbesked, hvis jeg har lavet en personlig hilsen?

Nej, det er ikke nødvendigt.

Er mit nummer til telefonsvaren stadig det samme?

Ja, dit telefonsvarernummer er fortsat 71 99 99 88.

Hvorfor kan jeg ikke længere modtage MMS’er efter jeg har skiftet netværk?

Du kan opleve at have problemer med at modtage MMS’er efter du er flyttet over på TDC’s netværk.

Det kan skyldes, at TDC’s grænse for hvor meget en MMS-besked må fylde, er lavere end fx Telenors grænse.

På TDC’s netværk må de MMS’er, du sender eller modtager, max fylde 1 MB, mens Telenor og andre operatører, der benytter Telenors netværk, har en grænse på 2 MB.

Du kan derfor opleve, at du ikke kan modtage MMS’er fra disse operatører.

Det er desværre ikke muligt at øge denne grænse, men du kan i stedet modtage MMS’en via beskedfunktioner som eksempelvis Messenger eller Google Hangouts.

Hvorfor kan jeg ikke længere bruge data, når jeg er “løbet tør” for data?

Hvis du tidligere har kunnet bruge data på din telefon, selvom du har opbrugt den mængde data, der er inkluderet i dit abonnement, skal du indstille dette igen.

Det skyldes, at denne indstilling er blevet nulstillet, efter du er skiftet over på TDC’s netværk.

Dvs. har du (eller din admin) - inden du skiftede netværk - indstillet dit mobilabonnement til enten “Nedsæt hastighed (kun i DK)” eller “Fortsæt data”, skal du aktivere dette igen.

Du kan tillade dette igen ved at logge ind på app.firmafon.dk -> kontrolpanel -> telefonnumre -> mobilnumre -> vælg ønskede indstilling i drop down-menu ud for mobilnummeret.

Vær opmærksom på, at dette kun gælder mobilabonnementerne Mobil Plus, Data Plus og Forbrugspakken.

Generelle spørgsmål om skiftet

Skal jeg selv gøre noget for at blive flyttet over på TDC’s netværk?

Hvis du gerne vil have indflydelse på hvornår, du bliver flyttet over på TDC’s netværk, kan du selv sætte gang i ændringerne i dit kontrolpanel allerede nu ved at bestille jeres TDC-simkort. Du skal dog være admin for at gøre dette.

Læs mere om, hvordan du gør her. 

Når du har modtaget dit nye simkort kan du herefter vælge at flytte netværk, når det passer dig bedst. Vær dog OBS på, at du skal have modtaget dit nye simkort før du skifter netværk.

Læs mere om, hvordan du kan skifte netværk her.

Sætter du ikke gang i skiftet selv, skal vi nok hjælpe dig lidt på vej og sender dig senest i august et nyt simkort. Så skifter du automatisk netværk natten til søndag d. 22. september 2019.

Skal jeg have nyt simkort?
Ja. Vi sender dig automatisk dit nye TDC-simkort i god tid, inden vi skifter dig over på TDC's netværk. Sørg derfor for at din adresse altid er opdateret, så posten ikke går forgæves. Det kan du gøre i dit kontrolpanel -> stamdata. Bemærk, du skal genaktivere dine GSM-viderestillinger, når du skifter netværk. Se guide til GSM-viderestilling her.
Får jeg også nyt datadelingskort?

Ja, hvis du har haft et datadelingskort med Telenor-dækning og fortsat har Mobil Plus.

Vi sender dit nye datadelingskort sammen med dit nye simkort til din telefon. Vær OBS på, at du får ny pinkode og PUK-kode til begge simkort. Koderne sender vi til dig på mail, og ellers kan du finde dem nederst på siden ved at logge ind på app.firmafon.dk

Får jeg ny pinkode og PUK-kode?

Ja. Vi sender dig en mail med dine nye koder lige så snart vi har afsendt dit nye simkort. Ellers kan du også finde koderne nederst på siden ved at logge ind på app.firmafon.dk -> min profil.

Hvorfor skal jeg have nyt simkort?

Da TDC Group har opkøbt Firmafon, kommer du fremover til at nyde godt af TDC’s netværk. Det betyder derfor, at du - hvis du sidder med et simkort med Telenor-dækning - skal have et nyt simkort.

Jeg er allerede på TDC’s netværk - skal jeg have nyt simkort?

Nej, du har allerede det simkort, du skal have, og behøver derfor ikke foretage dig noget :)

Hvornår sender I mit nye simkort?

Senest i august sender vi dit nye simkort med PostNord. Husk derfor at opdatere din adresse i kontrolpanelet under Stamdata, så posten ikke går forgæves.

Jeg har ikke modtaget mit nye simkort - hvad gør jeg?

Hvis du har fået en mail om, at vi har sendt dit nye simkort, men ikke har modtaget det senest to uger senere, så tjek om vi har din rigtige adresse under Stamdata i kontrolpanelet.

Kontakt derefter HURTIGST MULIGT kundeservice på telefon 71 99 99 99, så vi kan sende dig et nyt simkort.

Hvordan skifter jeg til TDC’s netværk tidligere end 22. september 2019?

Se guiden til det her. Vær OBS på, at du skal have modtaget dit nye simkort før du skifter netværk.

Hvad sker der, hvis jeg ikke skifter mit simkort d. 22. september 2019?

Det er MEGET vigtigt, at du den 22. september sætter dit nye simkort i din mobil, da dit gamle simkort holder op med at fungere på denne dato (med mindre du har valgt at skifte til TDC’s netværk inden denne dato).

Du kan derfor ikke bruge din telefon, hvis du ikke skifter simkortet.

Kan jeg se, om mit nummer allerede er ved at blive flyttet over på TDC’s netværk?

Ja, det kan du se på app.firmafon.dk -> min profil.

Hvis du er admin, kan du også se det i kontrolpanelet under Medarbejdere.

Jeg er ikke i Danmark, når mit netværk ændres - har det nogen betydning?

JA! Du kan ikke flytte netværk, når din telefon er i udlandet. Kontakt derfor hurtigst muligt kundeservice på tlf. 71 99 99 99 og aftal en anden dato for skiftet - inden den 22. september 2019.

Hvad hvis jeg nu vil skifte til en anden udbyder?

Hos Firmafon kører vi uden binding, og dét kommer vi ikke til at ændre. Så hvis du vil opsige dele af eller hele din Firmafon-konto, kan du nemt gøre det via kontrolpanelet. Opsigelsen sker ved udgangen af den igangværende måned.

Er der noget, jeg selv kan gøre for at lette processen?

Du kan sørge for, at din adresse altid er opdateret, så posten ikke går forgæves med dit nye simkort. Det kan du gøre i kontrolpanelet.

Er der Track & Trace på brevet med mit nye simkort?

Nej. Vi sender dit nye simkort som almindeligt brev med PostNord, så du kan desværre ikke se hvor langt brevet er i posten.

Du skulle dog gerne have modtaget dit nye simkort senest to uger efter du har modtaget en mail om at vi har sendt det. Er det ikke tilfældet, så kontakt hurtigst muligt vores kundeservice på tlf. 71 99 99 99, så vi kan sende dig et nyt simkort.

Mangler du stadigvæk svar på et spørgsmål?

Så sidder vi selvfølgelig klar til at hjælpe dig på 71 99 99 99 eller på kundeservice@firmafon.dk.