Når du laver en opsætning, så vælger du hvad der skal ske, når kunderne ringer til dit hovednummer. I menuen Opsætninger kan du fx indstille jeres velkomsthilsen og hvem der skal besvare telefonen, når man ringer til din virksomhed.
Trin-for-trin-guide til at lave en opsætning
Når du har et hovednummer hos Relatel, så følger der automatisk disse tre standardopsætninger med, der ligger under Opsætninger i kontrolpanelet:
- Standard: Bruges inden for din normale åbningstid
- Udenfor åbningstid: Bruges, når du har lukket
- Ubesvaret: Bruges når du ikke svarer på opkaldet
Opret en ny opsætning
Hvis du skal bruge en ny opsætning, skal du først oprette den. Bagefter vælger du hvilket hovednummer den skal bruges på, og hvornår den skal være aktiv.
Sådan gør du:
1. Log på app.relatel.dk -> kontrolpanel -> Opsætninger
2. Klik på Ny opsætning.
3. Giv opsætningen et navn, så du nemt kan finde den igen. Til inspiration kan du fx bruge Ferie, Frokost, Kursus etc.
4. Vælg en af mulighederne under Indgående opkald og indstil opsætningen som du ønsker. Læs om de forskellige muligheder for at stille opkald videre til en medarbejder.
5. I punktet Registrer som åben eller lukket i statistik skal du tage stilling til hvordan opkald, der rammer denne opsætning, skal tælle i jeres statistik. Du skal derfor vælge, om opkaldene skal regnes som opkald inden for eller uden for åbningstid i jeres opkaldsstatistik.
Åben = Tæller som opkald inden for åbningstid
Lukket = Tæller som opkald uden for åbningstid
OBS: For at indstille om opsætningen skal bruges, når I har åbent eller lukket, skal du sætte det op i menuen Åbningstider i kontrolpanelet.
Vælg hovednummer og indstil åbningstider
Når du har oprettet de opsætninger du har brug for, skal du vælge hvor de skal bruges, og hvilke tidspunkter, de skal være aktive.
6. Gå til kontrolpanel -> klik på Åbningstider.
7. Vælg det hovednummer, du vil bruge opsætningen på.
Husk at du kan lave fleksible åbningstider, så du kan have forskellige opsætninger på separate tidspunkter i løbet af dagen. Fx kan du have en særlig opsætning til frokostpausen, eller du kan have én opsætning om formiddagen og en anden om eftermiddagen.
Du kan også tilføje undtagelser til åbningstiderne, hvis du har dage, der afviger fra jeres normale åbningstider. Fx pga. kursus eller særlige lukkedage.
9. Vælg hvilken opsætning, der skal være uden for åbningstid.
10. Indstil hvad der skal ske, hvis I ikke tager telefonen.
FAQ - ofte stillede spørgsmål om opsætninger
Skal jeg oprette en ny opsætning for at modtage opkald på hovednummeret?
Hovednummeret kommer automatisk med tre standardopsætninger, som du kan redigere, så de passer til jeres virksomhed. Du behøver derfor ikke at oprette en helt ny opsætning for at kunderne kan ringe til dig.
Hvor mange opsætninger kan man have?
Der er ingen begrænsning på antal af opsætninger. Du kan derfor lave lige så mange forskellige opsætninger, som du har brug for.
Kan man frit tilføje og slette opsætninger?
Du kan oprette en ny opsætning i menuen Opsætninger i kontrolpanelet.
Du kan kun slette en opsætning, hvis den ikke bliver brugt. Dvs. hvis den er valgt ud for et tidsinterval i menuen Åbningstider. Hvis du vil slette opsætning skal du derfor først fjerne den fra alle åbningstider og derefter slette den.
Kan man lave en opsætning til fx ferie?
Ja. Hvis I fx holder lukket over påsken og gerne vil have en speciel speak til denne situation, så er det meget simpelt at lave en opsætning (kald den fx “Ferie”), lave en undtagelse under åbningstider og matche med den rette opsætning. Det kan du gøre for hvert af jeres hovednumre, der skal have den samme opsætning.
Hvor aktiverer man "Mål kundetilfredshed" og "Optag opkald"?
Du kan slå begge funktioner til på app.relatel.dk -> kontrolpanel -> Telefonnumre -> rediger hovednummer. Hvis du har flere hovednumre, skal du aktivere funktionerne på dem hver især.