Skift til Firmafon
... vi hjælper hele vejen!


Et skift til Firmafon er nemmere end I tror - også hvis I er mange brugere. Vi hjælper jer med at indsamle de rette informationer, så I bliver klar til nummerflytning og vi guider jer til den rigtige opsætning i Firmafons Omstilling.

Flyt numre 

Flyt nemt numre til Firmafon

Trin 1: Informationer

I starter med at vælge en kontaktperson. Hvis der er spørgsmål undervej, så ring endelig på 71 99 99 99.
  • Kontaktpersonen finder oplysninger frem om jeres nuværende aftale. Vær obs på, om der er binding eller opsigelsesperiode.
  • Udfyld fuldmagter på fastnetnumre. Hvis det er mobilnumre, så skal vi kun bruge mobilnumre og simkortnumre (på iPhone finder du nummeret her: Indstillinger -> generelt -> om -> ICCID).

  • Send dokumenter retur til kundeservice@firmafon.dk eller med posten til Firmafon ApS, Teglværksgade 18, 2100 København Ø, att: Nummerflytning.
Flyt nemt numre til Firmafon

Trin 2: Gennemgang

Den person, som I har haft dialog med hos Firmafon ringer kontaktpersonen op. Sammen gennemgår vi følgende:

  • Nuværende udbyder inkl. eventuel binding.
  • Hvilke fastnet- og mobilnumre der skal flyttes.
  • I sikrer, at der ikke ligger fax, portomaskine, dankortterminal, alarm eller MPLS linje på nogle af disse numre.
  • I får derefter besked om, hvordan processen bliver fra nu af.
Nem nummerflytning med Firmafon

Trin 3: Nummerflytning

Nu kan I slappe af :) Vi sørger for, at numrene bliver flyttet fra jeres tidligere udbyder – og sender jer en mail med information om, hvilken dato numrene bliver flyttet. Hvis der skulle dukke spørgsmål op i forbindelse med flytningen, så kontakter vi jer.

Hvis I skal have simkort til mobiltelefoner, så bliver de tilsendt i god tid. På den måde er I altid sikre på, at jeres telefoni fungerer.

Hvis I også har Firmafon Omstilling, så er det nu, I skal gøre opsætningen klar, så I er klar til at numrene rykker over. Se guide længere nede.

Fire trin til nem nummerflytning

Trin 4: Så er I klar!

Hurra!! Ved trin 4 er jeres numre skiftet over til Firmafon. Hvis I har mobiltelefoni, så skal I skifte simkort i jeres mobiltelefoner. Når jeres gamle simkort mister signalet, skal I sætte de nye Firmafon simkort i telefonerne.

Flytning af numre sker som regel tidligt om morgenen, så medarbejderne kan få simkort med hjem, så de er klar til at skifte det ud. Så er I klar til at bruge Firmafon! 

Husk, at I altid kan kontakte vores kundeservice på 71 99 99 99, hvis I har spørgsmål.

Smartphone app

I Firmafons smartphone-app til iPhone og Android kan I blandt andet se mistede opkald og status på mobilforbrug.

Download smartphone app’en




User guide

Vi har en kort guide klar til de medarbejdere, der skal være mobilbrugere hos Firmafon. Her kan de blandt andet se, hvordan de tjekker forbrug og laver en telefonsvarerbesked.

Guide: Ny mobilbruger hos Firmafon

Opsæt Omstilling

Du opsætter Omstilling i kontrolpanelet på app.firmafon.dk. Se hvor let det er i ovenstående video, der på 3,5 minut fører dig gennem en klassisk opsætning.

Det kræver ingen dyre teknikertimer eller besværlige installationer.

Du kan selv lave opsætningen. Og hvis bemanding eller andet ændrer sig, så tilpasser du bare opsætningen og trykker gem.

Så har du fleksibiliteten, hvis din forretning ændrer sig.

Hvis du har brug for hjælp, så sidder vores fantastiske kundeserviceafdeling klar på 71 99 99 99 eller kundeservice@firmafon.dk

Vil du hellere se det på skrift? Så gå til vores guides her:

Kom godt i gang med Firmafon Omstilling som administrator

Kom godt i gang med Firmafon Omstilling som almindelig bruger

Husk at du nemt kan omstille fra både Firmafons web-app og smartphone apps. Du finder link til download af smartphone app’en her

Gode links

Du finder du svar på det meste i Firmafons FAQ

På vores viden-side finder du blandt andet links til vores youtube-kanal, blog og udviklersite.

Mød Firmafon-holdet og læs om vores værdier på Om os-siden



Kontakt os

Kundeservice:
71 99 99 99
kundeservice@firmafon.dk

Salg:
71 99 99 50
salg@firmafon.dk

FAQ

Koster det noget at flytte nummer til Firmafon?
Nej, det er gratis at flytte numre til Firmafon.

Du skal dog være opmærksom på om du har binding eller opsigelsesperiode hos din nuværende udbyder. Der er nemlig ofte omkostninger forbundet med at flytte dit nummer indenfor en bindingsperiode.

PS. Du slipper for binding hos Firmafon, så hvis vores veje en dag skal skilles, så siger vi pænt farvel (og forhåbentlig på gensyn). 
Er der binding eller gebyrer?

Nej. Du betaler pr. måned og kan til enhver tid lukke dine abonnementer.

Vi har ingen binding. Vi vil hellere have, at du bliver, fordi du er glad for det, vi leverer.


O kr. i oprettelse. Vi mener at betale opstartsgebyr for at blive kunde er som at betale entré i et supermarked.

Ingen gebyrer. Vi mener ikke, at det er fair at skulle betale for andet end produktet.

Hvor finder jeg Firmafons driftstatus?
Du kan altid se Firmafons driftstatus på http://status.firmafon.dk

Vi anbefaler, at du abonnerer på driftstatus (tryk på knappen i øverste højre hjørne), så du altid er opdateret på ændringer i produktdrift eller dækning.
Hvad er fordele og ulemper ved at vælge Firmafon?
Firmafon er et godt match for de fleste små og mellemstore virksomheder. Men der er selvfølgelig nogle, vi passer bedre til end andre.

Se om I er et godt match i vores liste med punkter for/imod Firmafon. Vi har forsøgt at være så ærlige, som vi overhovedet kunne :-)
Skal vi vælge Omstilling eller Omstilling Plus?

Det kommer an på jeres behov! Hvis I har mange opkald og få mennesker til at tage telefonen, så kan telefonkø i Omstilling Plus for eksempel være en god idé.


Omstilling giver jer de basale funktioner til at omstille til kolleger og til at byde kunden ordentlig velkommen (f.eks ventemusik, ringegrupper, åbningstider og velkomsthilsen).


Omstilling Plus er til jer, der lægger ekstra vægt på kundeservice og at skabe gode relationer. I får f.eks. adgang til langt flere informationer og til statistik, der kan hjælpe jer til at minimere ventetid. Kunderne kan også trykke 1 for at blive ringet op, så de slipper for ventetid.


Se en oversigt over funktioner i Omstilling og Omstilling Plus