Sådan kan du blive endnu bedre til at chatte med kunderne

En chat-løsning hjælper med at give et hurtigt svar til de kunder, der foretrækker at skrive sammen med jer. 
Læsetid min

Indholdsfortegnelse

1

Sådan chatter du med dine kunder

Her får du konkrete redskaber, der kan bruges, når du chatter med dine kunder. 

2

Chatbots til din virksomheds kundeservice: Yay eller nay?

Du har formentlig hørt om chatbots, afprøvet én eller protesteret mod deres udvikling. Bliv endnu klogere her. 

3

Hvordan får du en sikker chat med dine kunder?

Du ser (selvsagt) ikke personen, du chatter med. Derfor er der grund til at tage visse forholdsregler. 

4

Chat med dine kunder, det betaler sig

De små chatbokse ses på flere og flere websites, men får du overhovedet noget ud af dem?

5

Tips til øget salg og gladere kunder via chat

At chatte var måske noget, der hørte til de glade dotcom 90ere, men det har for alvor fået en revival igen. 

6

Firmafon Chat har også Facebook Messenger som kanal

Hos Firmafon kan I vælge vores normale chatboks eller flytte chatten over i Facebook Messenger.

Kapitel 1.

Sådan chatter du med dine kunder

Her får du konkrete redskaber, der kan bruges, når du chatter med dine kunder.

Her får du konkrete redskaber til at varetage en chat.


Vores egen erfaring fortæller os, at hvis kunden ikke er glad eller ikke har fået deres problem løst efter en chat blev afsluttet, så skyldes det i 99,9 % af tilfældene os selv. Det kan være, at vi misforstod hinanden, eller at vi rent teknisk havde udfordringer, der gjorde det svært at finde en tilfredsstillende løsning.

Det vigtigste parameter for en vellykket chat er derfor: Fik I løst kundens problem?

Forud for at få et klokkeklart “ja” til det spørgsmål skal I kende de redskaber, der styrker sandsynligheden for en god oplevelse og løsning på problemet. De redskaber inkluderer ordvalg, tone og svartider. Alt det ser vi nærmere på nu.

1. Chat i et positivt sprog 

Positivt sprog dækker det ordvalg og de formuleringer, der får samtalen til at bevæge sig hen imod en løsning på problemet frem for baglæns og altså væk fra løsningen. Sætninger som: “Det kan vi ikke”, “Det vil vi ikke”, “Du skal”, “Du må ikke” osv. tolkes typisk negativt, fordi det alt sammen er krav til en besøgende, der skriver for at få jeres hjælp. 

Lad os se på et eksempel, hvor både positive og negative svarmuligheder kommer i spil.

Brugeren skriver ind på chatten med spørgsmålet: “Har I en integration med produkt X hos jer?”

Det dårlige svar: 
"Nej, det har vi ikke."

Det mindre dårlige svar: 
"Jeg kan godt se, hvad du mener, men nej det har vi ikke. Og 
jeg ved ikke, hvornår vi får det."

Det gode svar: 
“Hvad er det, du godt kunne tænke dig i den integration? Vi har desværre ikke mulighed for det lige nu, men vi er rigtig interesserede i at høre, hvad det er, du søger. Tusind tak, fordi du har lyst til at give os feedback. Vi har et system, hvor vi skriver de forslag op, der kommer fra jer, og jeg skal sørge for, dit forslag bliver noteret."

Selvom svaret nogle gange er ligetil og i det her tilfælde “nej”, så går det ikke at aflevere den besked uden at betone den interesse, brugeren viser ved overhovedet at starte en chat med jer.

En anden måde at se forskellen mellem det positive og negative sprog er gennem forskellen på “du”, “ikke”, “jeg” og “ja”. Ved at bruge ord som “ja” og “jeg” bevæger I jer hurtigere hen imod en løsning frem for blot at blive i den ende, hvor I konstaterer og måske endda kritiserer den besøgende. De følgende eksempler viser forskellen:

forskel-paa-negativ-og-positiv-chatsprog

Ved at dirigere samtalen fra en konstatering af situationen her og nu (vi har ikke varen!) til en løsning (lad mig se, hvad jeg kan gøre for, at du får varen), er der større sandsynlighed for, at den, der chatter, får en god oplevelse og køber noget en anden gang.

2. Brug girafsprog

Der er selvfølgelig mange situationer, hvor den besøgende selv er nødt til selv at gøre noget for at komme i mål. Og for at de situationer ender bedst muligt er girafsprog som kommunikationsredskab oplagt til at fortælle kunden, at I sammen kan løse problemerne.

Kort fortalt handler girafsprog om at tale ud fra fakta frem for følelser. Der er tale om en konfliktløsningsmodel, hvor krav og beskyldninger erstattes med løsningsforslag og anmodninger. I girafsproget spiller du på egen banehalvdel og tager udgangspunkt i, hvad der skal til for, at I sammen finder en tilfredsstillende løsning. 

Lad os se på et godt og dårligt eksempel på girafsprog hentet fra telefonverdenen:

Den dårlige:
"Du skal opdatere dit betalingskort ….
Når du har gjort det, så skal du oprette en omstillingsbruger....
Til sidst er du også nødt til at sætte din kollega i køen ...."

Den gode:
"Jeg har brug for at få opdateret dine betalingsoplysninger...
Vi kan gøre det, at jeg sender dig et link, hvor du kan indtaste oplysningerne, så venter jeg her imens ....
Efter det så kan jeg enten oprette omstillingsbrugeren til dig, eller jeg kan guide dig igennem, hvordan du gør …"

Med ord som “vi kan” og “vi gør”, åbner du døren for at hele løsningen ikke hviler på den besøgendes skuldre. Du fortæller samtidig, at det ikke er spildt energi for den besøgende at tage kontakt og heller ikke er spildt næste gang, fordi I sammen løste problemet.

Det er vigtigt at huske, at I ikke kan fortryde det, I skriver over chatten. Det er langt nemmere at beklage en fortalelse over telefonen, hvor glæde og smil kan høres i tonefaldet.

3. Præsentér din vejledning kronologisk: 

Hvis du har brug for at give den besøgende en vejledning, så foreslår vi, at du præsenterer punkterne hver for sig for at gøre vejledningen nem at udføre: 

Eksempel: Hej Sarah. Tak, fordi skriver til os med spørgsmålet. Jeg sender dig lige en vejledning til, hvordan du nemt og hurtigt kan tilføje flere medarbejdere til jeres konto:

- Log ind på din Firmafonkonto
- Gå til kontrolpanel
- Gå til Medarbejder
- Tryk på den grønne knap “tilføj ny medarbejder”

4. Svar både hurtigt og kortfattet 

En chat skal betragtes og reageres på, som var det et opkald – dvs. hurtigt. Når den besøgende har skrevet til jer, er deres browser-vindue sandsynligvis åbent, indtil de får svar. Her kan 5 minutter virke som en evighed for den, der har brug for hjælp. 

Det er vigtigt at have tydelige åbningstider, så de besøgende ved, hvornår de kan forvente svar, når de kontakter jer. Hos Firmafon varetager vi chatten fra 08.30-16, og i det tidsrum sidder der altid 2-3 medarbejdere klar til at besvare henvendelser.

Udover at I skal svare hurtigt, er der også fornuft i at holde jeres sætninger og vejledninger korte og kontante. Mange har det med at forklare sig gennem en stor mængde tekst for at komme frem til løsningen. Vend den om og giv løsningen som det første.

5. Afslut chatten, hvis ikke I får svar

Vi har erfaret, at det kan være vanskeligt at vide, hvornår en chat er slut, hvis den, der chatter, pludselig stopper med at svare. Lige efter vi lancerede Firmafon Chat erfarede vi, at nogle chats løb op i 60 minutter, hvor vi ikke modtog en besked fra den besøgende om, at deres problem var blevet løst og derfor ikke kunne lukke den. 

Når vi har en begrænsning på to chats per medarbejder, udelukker det at andre kunne chatte til os. Derfor fandt vi frem til at skrive følgende svar efter 10 minutters Chat-"stilhed":

Hej Peter. Jeg hørte ikke fra dig, men jeg håber, vi fik løst problemet. Jeg opsummerer, hvad vi har snakket om og sender dig en mail, så du har det på skrift. Hvis du har flere spørgsmål, må du endelig vende tilbage. Venlig hilsen X  

Selvom en afslutning er nødvendig, hvis chatten står stille, er det værd at undgå at afslutte en chat så abrupt og hurtigt, at den besøgende tror, du har for travlt med at komme videre. Spørg i stedet: Er der mere, jeg kan hjælpe dig med? og vent på svar. Hvis ikke du får et svar, fungerer beskeden ovenfor som en afsluttende kommentar. 

5. Spejl dig i sproget

Modsat en telefonsamtale kan det være svært at aflæse “humør” på skrift. Derfor er det en god idé at spejle din skrivestil i den, du chatter med, så du undgår at træde ved siden af ved samtidig at fortælle ham/hende, at I er på samme side.

Skriver den besøgende i en formel tone: Kære Lea, jeg henvender mig til dig grundet følgende forespørgsel… eller er beskeden mere afslappet: Hej Lea, jeg har rodet mig ud i noget inde under opsætning af medarbejdere, kan du hjælpe mig?

Det er tydeligt at mærke, hvilken følelse kunden skriver ind med. Selv på skrift. Hvis den, der chatter, er begejstret, så gengæld energien, hvis den, der chatter, er vred, så sæt dig ind i, hvad vreden bunder i.

6. Emojis?

Emojis er en gråzone, der kan være svært at lave retningslinjer om. For os i Firmafons kundeservice handler det langt hen af vejen om, hvilken kemi der er mellem dem, der skriver ind, og medarbejderen, der svarer.

Symbolerne giver mulighed for at udtrykke en følelse, som ellers er svær at vise på skrift. Men hvis de slynges ud efter hver sætning, mister de også deres betydning – og kan i uheldige tilfælde tolkes forkert. Hvis I kan mærke, at samtalen er “emoji-venlig”, så er der ingen grund til at nedlægge restriktioner. 

En vellykket chat handler kort sagt om at være 100 % tilstede og vise menneskeligheden på skrift. Mange besøgende har et distanceret forhold til at chatte og måske endda dårlige oplevelser med at vente i lang tid på svar. Med vores 6 punkter kan vi forhåbentlig vende den kurs og gøre chat til en oplevelse, hvor relationer kan blive ligeså stærke som over telefonen.

Få styring og personlighed i din chat

Firmafons bedste råd til, hvordan du får en god og personlig dialog, når du chatter med dine kunder.
Kapitel 2.

Chatbots til din virksomheds kundeservice: Yay eller nay?

På nuværende tidspunkt har du formentlig hørt om chatbots, afprøvet én eller protesteret mod deres udvikling. Bliv klogere på chatbots her. 

Hvad er chatbots?

chatrobot
Chatbots er hverken mere eller mindre end et computerprogram, der automatiserer forskellige menneskelige handlinger. Chatbots kan bruges i kundens købsrejse eller som et led i deres kundeservice. F.eks: “Har I flere Nike Air Max i hvid i størrelse 43?"

Nogle chatbots “forstår” komplekse spørgsmål og kan gøre svarene personlige over tid. De fleste chatbots er dog stadig på børnestadiet, hvor de ikke kan improvisere, men kun kan svare på programmerede spørgsmål.

“The yays” ved chatbots

1. Chatbots er hurtige:
Hvis I er mange på telefonen, kan chatten blive overset. Chatbots hjælper kunderne hurtigt, fordi de ikke skal bruge tid på at tænke, tjekke informationer eller åbne nye browservinduer. Så chatbots vinder på hastighed, når kunden skal have svar på simple spørgsmål.

2. Chatbots spiser ikke frokost:
Du kan lave kundeservice på alle de tidspunkter, hvor medarbejderne normalt holder pause eller har fri. Det giver en 24/7 tilgængelighed for kunderne, der ikke skal indrette sig efter jeres åbningstider. 

3. Chatbots har ikke noget imod gentagelser: En person i kundeservice, der dagligt svarer på ti af de samme spørgsmål, kan opleve at gå i ring og gå død i svarene. Boten, derimod, besvarer gerne de samme spørgsmål med de samme svar, uden at det koster på kræfterne. Faktisk bliver boten kun klogere på variationerne i måden at stille samme spørgsmål på jo flere gange, det stilles. 

4. En chatbot er ikke et menneske: 
Den står under “yays”, fordi kunden med en chatbot undgår at skulle involvere sig alt for meget. I stedet kan de være (næsten) selvhjulpne og få deres spørgsmål besvaret uden at bekymre sig om personen i den anden ende. 

“The nays” ved chatbots

1. Chatbots laver fejl:
Hvis din kundeservice afhænger af, hvad du har programmeret din bot til, så stiger chancen for fejl. Et spørgsmål kan stilles på et utal af måder. Hvis ikke du har alle muligheder med, får kunden ikke hjælp, og så er tiden med robotten spildt. 

2. Chatbots passer ikke til alle virksomheder: 
Der er forskel på, om din bot besvarer leveringstiden på en pizza eller skal give juridisk rådgivning. Chatbots passer ikke til alle typer virksomheder, selvom det kan virke lokkende. Jo mere komplekst en service eller produkt du tilbyder, jo mere intelligent skal din bot være.

3. Chatbots kan skade din forretning: 
73 % af deltagerne i en amerikansk undersøgelse vil ikke bruge chatbots igen, hvis de får dårlig service. Dårligt designede chatbots risikerer at koste virksomheden salg, fordi tålmodigheden er mindre hos en robot end hos et menneske. 

4. Chatbots er chatbots: 
På samme måde som nogle kunder går omveje for at undgå kontakt til en serviceperson, så vil andre ikke være den kontakt foruden. Chatbots kan (endnu) ikke improvisere, og deres svar kan ikke tage højde for humor eller udsving, der er med til at skabe de wow-oplevelser, der gør dine kunder loyale. 

Med afsæt i vores eget chat-produkt lægger vi ikke skjul på, hvad der kan gå tabt, når den menneskelige kontakt reduceres til programmering. Når det er sagt, så er spørgsmålet om chatbots til din virksomhed nuanceret. 

Der er klare fordele for nogle typer forretninger i at bruge chatbots til kundeservice – mere endda, hvis de spørgsmål, kunderne stiller, er ligetil og ens.

I Firmafon ser vi dog stadig den største fordel i at have en chat, hvor et menneske har kontakt til et andet menneske. Det kan chatbotten (endnu ikke) levere. Det bliver spændende at se hvilke muligheder, der åbner sig op, når børnesygdommene først er overstået. 

E-bog om god kundeservice

Vil du også være verdensmester i god kundeservice? Download vores e-bog.

Download nu
Kapitel 3.

Hvordan får du en sikker chat med dine kunder?

Du ser (selvsagt) ikke personen, du chatter med. Derfor er der grund til at tage visse forholdsregler. 

Vi fokuserer her på, hvordan du får en sikker chat.

chat på mobil

Langt de fleste besøgende har kun én interesse: At få besvaret deres spørgsmål og løst deres problem hurtigt. Ved at 99 % af dem, der chatter, har gode intentioner, er det nemt at overse den ene procent, der ikke har. Og i uheldigste fald kan I dele oplysninger, der kan skade jeres kunder, virksomhed eller samfundet.

I kan sidestille en chat med at tage telefonen, når en person har ringet til jer med et hemmeligt nummer. Udgangspunktet er, at I naturligvis stoler på det navn, som vedkommende oplyser, men jeres sunde skepsis fortæller jer også, at I reelt set ikke kan vide det med sikkerhed.

Det er for eksempel tit nødvendigt, at vores kunder har ændringer til deres opsætning. Lad os sige at en kunde har brug for en ny PUK-kode, fordi PIN-koden er tastet forkert tre gange.

Den kode falder under kategorien personfølsomme oplysninger, fordi den kan blive brugt til at få adgang til en andens telefon  i de forkerte hænder. 

Alle former for koder er for private til at dele i en chat. Men hvad er ellers personfølsomme oplysninger? Personfølsomme oplysninger er kort fortalt oplysninger, der kan kodes sammen, så det bliver muligt at afgøre, hvem personen er.

Personfølsommeoplysninger:

  • Hemmelige numre og adresser
  • CPR-numre
  • Sygdomshistorik
  • Forbrugshistorik/specifikation
  • Indkøbsseddel

Hvis chatten (eller telefonsamtalen for den sags skyld) involverer, at I deler personlige oplysninger, så flyt samtalen over på e-mailen. 

Send en e-mail

I vores chats med kunderne er den første og vigtigste regel, at vi får bekræftet en ændring til f.eks. opsætning eller systemet over e-mail. I realiteten kan det være hvem som helst, der skriver og ansvaret ville da falde tilbage på os, fordi vi ikke tog de nødvendige sikkerhedshensyn.

Når vi beder den besøgende om at sende en mail og/eller selv sende en mail til kontoejerens email-adresse (som typisk står opgivet i systemet), så sikrer vi os, at email-adressen matcher den, vi har i systemet.

Når det er sagt, sker det alligevel ofte, at vi chatter med en anden end administratoren – dvs. en anden end den person, vis email vi har registreret i systeme
t. I de tilfælde sender vi en e-mail til kontoejeren, men også medarbejder, der henvendte sig på chatten. Vi har et eksempel nedenfor:

“Hej Inger. Jeg vil rigtig gerne hjælpe dig med at bestille dine ønskede vaser. Jeg kan dog se, at det er Katharina, der er kontoejer og derfor kun hende, jeg må tage imod bestillingen fra. Ville det være okay, jeg skrev en mail til Katharina med dig som cc, hvor jeg beder hende bekræfte bestillingen? Så kan vi to fortsætte dialogen/snakken bagefter”.

Hav en intern guideline for chathåndtering

Selvom nogle af de oplysninger vi deler ikke er decideret følsomme eller private, så betyder det ikke nødvendigvis, at vi skal dele dem over chatten.

For netop jeres virksomhed kan en bestemt type oplysninger være fortrolige, selvom det ikke ville være tilfældet for en anden branche. 

Her foreslår vi, at I laver en guideline i virksomheden for, hvad der i jeres tilfælde tæller som følsomt/ikke følsomt. I kan i guidelinen skelne mellem:

  • Hvilke informationer, der kan skade jeres virksomhed 
  • Hvilke informationer, der kan skade jeres kunder

Flyt chatten til telefonen

Selvom mange foretrækker at afklare et problem på skrift, fordi de her har korrespondancen på skrift, kan det til tider være nemmere at løse et problem eller besvare et spørgsmål over telefonen.

Hvis chat bliver for kompliceret, eller hvis tonen udvikler sig i en uhøflig retning, så foreslå at flytte snakken over på telefonen. På den måde undgår I for mange af de misforståelser, der kan opstå på skrift.

Det er dog vigtigt at huske, at en skriftlig bekræftelse i mange tilfælde er nødvendig – specielt ved beslutninger, der involverer køb.

En sikker chat betyder en kommunikation, hvor begge parter kan stole på, at der kun formidles de oplysninger, der er tilladte. Vi har samlet de 4 bedste råd til en sikker chat nedenfor:

4 Gode råd til en sikker chat

  1. Husk, at du ikke altid kan være sikker på, hvem det er, du chatter med.
  2. Udlever aldrig følsomme oplysninger i chatten – send i stedet en mail til en registreret e-mail adresse.
  3. Skriv gerne en mail med bekræftelse på de rettelser eller ændringer, der skulle have været foretaget til en registreret mail.
  4. Det kan være lettere at forklare sig over telefonen end på skrift. Hvis der opstår situationer, hvor det er bedre med en telefonsamtale, så foreslå kunden, at I flytter chatten til telefonen.

Kapitel 4.

Chat med dine kunder, det betaler sig

De små chatbokse ses på flere og flere websites, men får man overhovedet noget ud af dem? Det mener vi! 

I de følgende paragraffer vil vi forsøge at fjerne de værste fordomme om chat, da vi ser chat som et redskab til bedre kundeservice og flere salg.

mand på computer

Frygt ikke dine kunder
Mange frygter, at det kræver ekstra bemanding og flere ressourcer at have chat på sit site. Du skal jo trods alt have en person i den anden ende til at svare på alle de indkommende spørgsmål. Tænk, hvis kunderne skriver hele tiden. Tænk, hvis de valfarter i hobetal til dit site, når rygtet om din chatboks breder sig. Bare rolig: Det gør de ikke.

Tilgængelighed sælger

Nogle gange er der spørgsmål, kunden ikke kan finde svar på. Andre gange tager de kontakt for at sikre sig, at I er der for dem, hvis de får brug for det. Og så sker det da også at folk skriver bare for at se, om der faktisk er nogen i den anden ende.

Generelt oplever vi, at chatten har to indvirkninger på kunderne. Spørgsmål, som ellers ville forblive ubesvaret, kan nu nemt besvares.

Derudover oplever vi, at eksisterende kunder anvender chatten som en nem adgang til kundeservice. Ofte har de ret enkle spørgsmål, og så kan det være mindre omstændigt at benytte chatten end at ringe til kundeservice.

Flere kanaler giver bedre service

Netop muligheden for at have adgang til kundeservice gennem flere kanaler gør, at den enkelte kanal ikke stopper til. At have support via tre kanaler skaber en naturlig ”load balancing” og giver hurtig betjening. Chatten indgår altså på lige vilkår med e-mail og telefonen. Derved tager chatten typisk de mindre sager og de henvendelser, der omhandler hjælp til systemet.

Bare kom i gang
Pointen er, at chat er kommet for at blive, og at du bare skal i gang, hvis du ikke allerede er i gang med at chatte. Det koster næsten ingenting, og du vil bliver overrasket over den glæde, du giver dine kunder gennem hurtig og nem betjening.

E-bog: Sådan leverer du god kundeservice i din webshop

Få din gratis e-bog om god kundeservice i webshops nu.

Download nu
Kapitel 5.

Tips til øget salg og gladere kunder via chat

At chatte var måske noget, der hørte til de glade dotcom 90ere, men det har for alvor fået en revival igen. 

Chat er blevet et populært værktøj til at møde kunderne: Både for at sælge mere og for at yde god kundeservice. 

kvinde-der-chatter

Chatten foregår på virksomhedernes website og teknologien er blevet både enkel, billig og tilgængelig for alle.

Hos Firmafon er vi store fortalere for chat, fordi: 

  • Kunderne bliver hurtigt betjent
  • Vi får spredt kundehenvendelser over flere kanaler og undgår belastninger og kø på telefonen
  • Vi kan imødekomme dem, der gerne vil kommunikere på skrift, men gerne vil have en reel samtale
  • En kunde kan dele sin skærm og få personlig vejledning i vores system
  • Kunderne bliver glade, når de får hurtig, professionel og personlig betjening

Gør det nemt

“Hvis nu vi lige spørger dem om, hvad de hedder, hvor gamle de er, hvad deres hund hedder, og om de også elsker chokolade. Så har vi gyldne informationer til opfølgning på leads.” NEJ! Chat skal være så nemt som muligt for kunden. Lad dig ikke rive med af marketingchefens våde drømme om optimerede cross channel flows. Jo nemmere det er for kunden, jo flere chats får du ind.

Undgå falsk tilgængelighed

Hvis du ikke er til stede på chatten, skal du skjule boksen fra websitet. Du tænker, at folk så bare lige kan udfylde en formular med deres besked. Men det var jo ikke det, de ville, da de trykkede på chat-boksen. De ville chatte.

Svar med det samme

Dine kunder gider ikke at vente. Faktisk er det her nok den vigtigste pointe, fordi den rammer det moralske ansvar, du påtager dig. For hvis man ikke kan stole på chat-bokse, vil de hurtigt få et ry som værende upålidelige. Vi har flere gange oplevet, at kunder skriver i bokse bare for at se, om der er nogen.

Pro-tip: Skyd genvej med standardsvar

Du skal selvfølgelig ikke lyde som en robot, men du kan få meget ud af nogle gode standardsvar. Når du har chattet med mange kunder, oplever du, at spørgsmål går igen. F.eks: “Kan jeg betale via bankoverførsel?” eller: “kan jeg få mine penge retur, hvis jeg er utilfreds?” Den slags spørgsmål kan hurtigt, venligt og professionelt besvares med standardsvar. Desuden kan du bruge øvelsen til at forbedre dit site, så kunder ikke behøver at stille de samme spørgsmål, men istedet kan finde svar på dit site.

Kapitel 6.

Firmafon Chat har også Facebook Messenger som kanal

Hos Firmafon kan I vælge vores normale chatboks eller flytte chatten over i Facebook Messenger.

Ved at Facebook Messenger er tilknyttet Firmafon Chat får kunderne en endnu bedre oplevelse over chat. 

chat-facebook-mobil

Kunderne behøver nemlig ikke at have browseren åben for at chatte med jer. De kan i stedet styre det hele fra Facebook Messenger. Kunderne får notifikationer via Messenger og har hele historikken gemt sammen med deres andre beskeder. Hvis de senere skriver til jer igen, så vil de kunne se den gamle korrespondance. 

Jeres virksomhed får også en klar fordel ved at have et system, der kan håndtere Messenger-beskeder, så I ikke behøver at svare kunderne i flere systemer, men i stedet få al chat samlet inde i Firmafons system. Hvis du gerne vil købe Firmafon Chat, så kan du se her, hvordan du gør. 

Få alle kapitler om chat i en PDF-fil

Nu har du mulighed for at downloade alle kapitler. Vi håber, at du har fået ny inspiration til, hvordan du yder god kundeservice over chat.