IP telefoni i browseren

Med Firmafons softphone-løsning er du ikke afhængig af SIM-kort eller hardware.
Læsetid min

Indholdsfortegnelse

1

Ring fra din browser

Du skal bare bruge en computer, et headset og en softphone-løsning for at ringe gennem din browser.
2

Største fordele ved Webkald

Bliv uafhængig af SIM-kort, mobildækning og en opladt mobiltelefon med IP telefoni i browseren. 
3

Hvordan er det muligt at bruge en browser som telefon?

Vores udviklingsteam har udviklet vores helt egen softphone-løsning. Vi fortæller her, hvordan de gjorde det. 
Kapitel 1

Ring fra din browser

Du skal bare bruge en computer, et headset og Webkald – så er du i gang!

webkald-paa-pc

Du kan ringe gratis til almindelige danske numre gennem din browser – og fordi Webkald (softphone) er en del af Firmafons Omstilling Plus, får du samtidig redskaber, der kan hjælpe din virksomhed til gode samtaler og bedre kundetilfredshed.

Før var det kun muligt at ringe ud via Webkald, hvis du havde en mobilpakke hos Firmafon. Men nu har Omstilling Plus-brugere også adgang til denne funktion. Så kan du tale med dine kunder uden at skulle bekymre dig om mobilabonnementer, SIM-kort og nummerflytning.

Ligetil telefoni

Det er helt enkelt at ringe gennem Webkald: I Firmafons web-app trykker du på telefonrøret øverst på siden (for at taste nyt nummer) eller på telefonrøret ud for kontakten/kollegaen (for at ringe til den person).

webkald-via-browser

Sådan ringer du ud:

1. Tryk på telefonrør øverst.

2. Indtast nummer.

3. Vælg hvilket nummer modtageren skal se. Hvis du har et direkte nummer tilknyttet din bruger, så kan du vælge mellem at modtageren ser dit direkte nummer eller jeres hovednummer. Ved at sætte det til hovednummer, undgår du at modtageren får dit direkte nummer. Den er automatisk sat til at hovednummeret vises.

4. Tryk på "min browser" og så ringer du op til modtageren. Billedeksemplet viser en bruger, der også har mobiltelefoni hos Firmafon. Hvis du ikke har en mobilpakke, så vil du kun se "min browser".

Så nemt er det :)

Hvad kræver det?

Brugere skal have Omstilling Plus. Og så kræver Webkald en god internetforbindelse, et godt headset og at du laver de rigtige lydindstillinger. Læs mere i guiden til Webkald

Bliv klogere på IP telefoni i browseren

På bare 1 min. får du et overblik over, hvor let det er at komme igang med Webkald. 
Kapitel 2

Få de største fordele ved Webkald

Firmafons softphone-løsning Webkald er for dig, der mangler en samlet platform til både at ringe fra, modtage opkald og administrere alt din telefoni. Med Webkald ringer du direkte fra din browser. 

Her går vi kort igennem de største fordele ved Webkald. 

Fordelene ved Webkald (softphone)

- Du starter opkald direkte i web-appen. Det gør arbejdet nemt for dine medarbejdere, der undgår at have forskellige systemer kørende samtidig. 

- Du giver bedre kundeservice, fordi opkaldet når hurtigere frem. Systemet skal ikke først ringe ud til en telefon, men du modtager det direkte i browseren.

- Du sparer penge på udlandstale. Webkald kræver kun stabilt internet. Det er ligegyldigt om du er i USA eller Lemvig, det koster ikke noget at modtage opkald.

- Du behøver ikke et mobilabonnement, for du kan ringe gratis til almindelige danske numre med Webkald. Hvis du laver Webkald fra udlandet, så er prisen den samme, som hvis du ringede i Danmark. Hvis du ringer til udlandet fra Danmark, så gælder samme priser som normalt (så hvis du har Mobil Plus, så gælder din fri tale til mere end 40 lande, bl.a. EU, USA og Kina også, når du laver Webkald). 

- Du er ikke længere afhængig af din telefon for at tale med kunderne. Med Webkald misser du ikke opkald, fordi din telefon løb tør for strøm eller lå i lommen.

- Du er ikke afhængig af mobildækningen. Sidder du et sted, hvor dækningen kan svigte, så hjælper Webkald dig med at lave god kundeservice og fange alle ordrer, uafhængigt af forholdene.

- Du har alt samlet under ét tag. Der er få klik mellem opkald og overblik. Du kan på samme tid spare penge på andre softwareløsninger. 

Hvornår er Webkald en god idé?

- Har I en afdeling i udlandet, der ofte modtager opkald fra Danmark eller ringer til Danmark, så er Webkald en oplagt måde at spare penge på udlandstelefoni. 

- Har I en kundeserviceafdeling, der bruger meget energi på at have mange systemer kørende samtidig, så samler Webkald al telefoni samme sted. 

- Har I ofte problemer med mobildækningen? Webkald løser problemet ved at køre over din internetforbindelse. Så længe den er stabil, vil du altid kunne lave og modtage opkald.  

Få Firmafons nyhedsbrev

Få inspirerende case-historier, et indblik i fremtidens telefoni og viden om, hvordan kommunikationsplatforme kan bygge gode kunderelationer.
Få vores nyhedsbrev
Kapitel 3.

Hvordan er det muligt at bruge en browser som telefon?

Hos Firmafon er vores kunder ikke længere afhængig af mobildækning, fordi Webkald (softphone) fungerer med en internetforbindelse.
I 2017 lancerede vi produktet Firmafon Webkald: En webapplikation, der gør det muligt at ringe og modtage opkald via en browser.

firmafon-høretelefoner

Webkald er revolutionerende, da Webkald gør, at det ikke længere er nødvendigt at have en telefon og et SIM-kort, når vores kunder skal tale med deres kunder. På den måde er vores kunder ikke længere afhængig af mobildækning, fordi Webkald fungerer med en internetforbindelse.

Derfor kunne vi udvikle Webkald

Hos Firmafon er vi så privilegerede, at vi har vores eget udviklingsteam, der altid har fingeren på pulsen, når det gælder nye kommunikationsløsninger.

Og de kunne basere Webkald på en teknologi, der gør det muligt at streame reallyd mellem webbrowsere. Den teknologi kaldes for WebRTC, en forkortelse af Web Real Time Communications, som netop er formålet med WebRTC: At gøre det let og ubesværet at kommunikere i realtid via internettet.

Så hverken vi eller vores kunder er afhængige af telefoner og andre eksterne teleløsninger, der har et vist usikkerhedsmoment på grund af f.eks. dårlig mobildækning.

Relationen mellem WebRTC og telefoni

web-rtc

Vi begyndte at udvikle Webkald, da WebRTC var rullet tilstrækkeligt ud i Chrome, Firefox og Safari-browsere. Relationen mellem webrtc og telefoni er så, at vi bruger WebRTC til at kommunikere med, så jeres kald kan blive ført videre ud i telefonnettet – uden at være begrænset af telefonledninger.

Justin Uberti, udvikler og ansvarlig for WebRTC hos Google, beskriver WebRTC som en teknologi, der “fills a critical gap in the web platform as you can communicate in real-time just by loading a web page.”

Sådanne typer teknologier er vi altid opmærksomme på hos Firmafon, fordi vi er mere end et teleselskab. Det betyder blandt andet, at vores kommunikationsløsninger skal følge med den teknologiske udvikling, så vi kan hjælpe jer med at skabe de gode relationer til jeres kunder ved at kommunikere optimalt og meningsfuldt.

Ikke kunde? Hør mere om priser og pakker her