Firmafon Kundeservice

Sådan sender du sms gennem Firmafon

Sidst opdateret: Sep 26, 2016 3:53:22 PM

Giv f.eks. din kollega besked om at der er kommet en gæst i receptionen. Eller giv en kunde et hurtigt svar. Det kan du gøre helt enkelt med en websms.

sms-besked-via-firmafon

Send sms til kollega:
Klik på de 3 små prikker under røret i kolonnen med dine kollegaer. Her kommer valget om at sende en sms. Se billedet nedenfor.

Send sms til kunde:
Øverst til højre finder du besked- ikonet. Denne åbner et vindue, hvor du kan skrive en besked.

send-sms-til-kunder

Du finder også besked-knappen på siden for en kontakt og opkaldssiden. 

sms-via-kontakter

Pris: 
De første 100 sms’er pr. måned er gratis (kun til danske numre). Herefter 0,25 kr. pr. sms til danske numre og 1,80 kr. til udenlandske numre.

Lange beskeder sendes som sammensatte beskeder og takseres som én besked pr. 160 tegn (eller lidt mindre, hvis man bruger emojis) – samme princip som hvis man sender fra en almindelig mobiltelefon.

Hvis samme besked sendes til en gruppe af medarbejdere, takseres pr. modtager.

Hvem kan bruge det?
Sms til eksterne: Du skal have Mobil eller Mobil Plus
Sms til kolleger: Mobil/Mobil Plus eller Omstilling/Omstilling Plus

Du behøver ikke aktivere noget. Knappen og funktionen er der, hvis dit abonnement kan bruge det.

Fordele ved at bruge web-sms
- Hurtigere at skrive med computerens tastatur frem for at skulle finde mobiltelefonen frem.
- Hurtigere måde at række ud til mistede opkald i travle perioder.
- Nem måde at give kollega besked, når der fx er gæster i receptionen.
- Send hurtig tilbagemelding a la “Nu er din ordre afsendt”. Så sparer både du og kunden tid.

Kan jeg se de beskeder, jeg har sendt?
Nej, dine udgående sms-beskeder bliver ikke gemt. Du kan evt. skrive en note, hvis du har Omstilling Plus.

Hvilket afsendernummer bliver vist på modtagerens telefon?
På modtagerens telefon vil medarbejderens mobilnummer stå som afsender. Modsat “ring ud som” kan I desværre ikke vælge at benytte et hovednummer eller direkte nummer som afsender.

Hvad sker der, når kunden besvarer min sms?
Når modtageren besvarer en besked sendt via web-sms, bliver svaret sendt til medarbejderens mobiltelefon som en almindelig sms. Svaret kan således ikke ses på app.firmafon.dk.

Kan jeg bruge mit hovednummer som afsender?
Nej, desværre.

Kan jeg bruge mit direktenummer som afsender?
Nej, desværre.

Kan jeg sende til udenlandske numre?
Ja, skriv blot nummeret landekode foran, fx +46 for Sverige. Af tekniske/juridiske årsager kan der ikke sendes sms til amerikanske numre (+1).

Koster det ekstra at sende til udenlandske numre?
Sms’er til udenlandske numre koster 1,80 kr. pr. sms.

Kan jeg sende til 4-cifrede telefonnumre?
Nej, du kan desværre ikke sende til de 4-cifrede numre, der typisk bruges til afstemninger og overtakserede tjenester.

Kan jeg kun sende SMS til mobilnumre eller kan jeg også sende til hovednumre?
Du kan kun sende til mobilnumre.

Hvordan kan jeg se, om et opkald/en kontakt er et mobilnummer?
Det er desværre ikke altid så let at se. Men du vil få en fejlbesked, når du forsøger at sende en besked til et fastnummer (gælder danske fastnetnumre og visse andre lande).

Inkluderer de 100 gratis sms'er både interne og eksterne sms – eller får jeg 2 x 100?
Du får 100 sms’er i alt.

Kan jeg sende til mange modtagere på én gang?
Nej. Du kan dog fortsat sende til grupper af medarbejdere.

Kan jeg tilknytte sms-udsendelsen til vores bookingsystem via jeres API?
Nej. Men du kan godt bruge en anden sms-udbyder til at sende beskeder med dit Firmafon-telefonnummer som afsender.

Vær opmærksom på, at du skal have lov til at sende en SMS til kunden, så du fx ikke overtræder markedsføringsloven.






 

Fik du svar på dit spørgsmål?

 

Kontakt os

71 99 99 99