Tilbage til oversigt Relatel Support

    Hvordan viderestiller jeg hovednummeret?

    Skrevet af Kundeservice

    • 27 nov. 2019

    Sørg for at dine kunder altid bliver mødt af en ledig medarbejder. Det kan du gøre ved automatisk at viderestille hovednummeret til opsætning med en telefonkæde, en ringegruppe eller en telefonmenu. 

    Rediger eller opret en opsætning og stil hovednummeret videre

    Du skal først lave en opsætning, inden du viderestiller hovednummeret til den. Det gør du under Opsætninger i kontrolpanelet.

    Her vælger du, hvad der skal ske, når kunderne ringer til din virksomhed, og hvordan I skal besvare opkaldene. Du kan enten redigere en af de opsætninger, der allerede ligger klar, eller du kan oprette en ny.

    Når du har lavet opsætningen, skal du vælge hvilket hovednummer, der skal stille videre til den. Det gør du under Åbningstider i kontrolpanelet. 

     

    Hvilken slags opsætning skal du vælge?


    Ringegruppe

    I kan opsætte jeres hovednummer til at ringe til en gruppe af medarbejdere på samme tid, så den, der er ledig, besvarer kaldet først. Det hedder en ringegruppe. Læs mere om ringegrupper.

     

    Viderestil


    Telefonkæde
    I kan også vælge at opsætte en telefonkæde med en forudbestemt rækkefølge af medarbejdere, der skal besvare kaldet. Bliv klogere på opsætning med telefonkæde.

     

    Telefonkæde


    Telefonkø
    I kan også vælge en telefonkø, hvor I får mere avancerede ringemønstre og kunden får information om plads i køen. Læs mere om telefonkø.

     

    Telefonkø


    Telefonmenu
    Der er også mulighed for at jeres kunder kan blive mødt af en telefonmenu med en velkomst og valget om, hvilken afdeling eller person, de vil tale med.

     

    Telefonmenu

     

    Du opsætter en telefonmenu sådan her:
    1) Log på din Relatel-konto
    2) Gå til kontrolpanel
    3) Vælg “Opsætninger"
    4) Opret en ny opsætning og giv den et navn eller redigér en eksisterende opsætning
    5) Tryk ”gå til telefonmenu”
    6) Tilføj derefter en velkomst, hvor du f.eks. kan fortælle dine kunder, hvad de skal taste for at nå til rette afdeling/person
    7) Opret telefonmenuens valgmuligheder ved at trykke “tilføj valgmuligheder” i punkt 3 på opsætningen