Firmafon Kundeservice

Hvordan skifter jeg til TDC-netværk?

Sidst opdateret: Feb 14, 2018 9:07:17 PM

Som du måske har set, har TDC Group købt Firmafon. I den forbindelse udfaser vi helt Telenors netværk hos Firmafon. Du kan her læse mere om, hvordan skiftet fra Telenors til TDC's netværk kommer til at foregå  her og få svar på evt. spørgsmål 

Du bliver automatisk overført til TDCs netværk snarest muligt, men hvis du alligevel ønsker selv at skifte netværk tidligere end dette, skal du være opmærksom på nedenstående.

Hvordan er dækningen på TDCs netværk?
Det vigtigste når du skal skifte netværk er, hvordan dækningen er på de adresser, du oftest opholder dig. Så gå ind på dækningskortet og test fx både din arbejds- og hjemmeadresse. 

TDCs dækningskort

Er der forskelle på de to netværk?
Ja, der er lidt forskel på funktionerne på de to netværk:

  • Udlandspakker i Mobil Plus har lidt forskelligt indhold. Det er derfor lidt forskellige lande, der er inkluderet i udlandspakkerne på de to netværk.

  • Der er kun Wifi-opkald og 4G-tale på Telenors netværk.

Hvordan skifter jeg fra Telenor til TDC i kontrolpanelet?
Du ændrer medarbejderens netværk i kontrolpanelet under medarbejdere -> redigér -> abonnement -> skift pakke. Eller i kontrolpanelet under telefonnumre -> Mobilnumre -> redigér -> abonnement -> skift pakke.

Kan jeg bruge samme simkort?
Nej. I forbindelse med netværksskift til TDC, vil du modtage et nyt sim-kort. Bemærk at du også skal have nyt datadelingskort, hvis du har fået et i din nuværende Mobil Plus pakke.

Koster det mig noget pr. simkort jeg bestiller, når jeg skifter netværk til TDC?
Ja, det koster 49 kr. pr. simkort.
Hvis du har datadelingskort og skifter Firmafon-netværk fra Telenor til TDC, så skal du også bestille et nyt datadelingskort til 49 kr/stk.

Står Pin- og Puk-kode samme sted i kontrolpanelet?
Ja. Det står under "Min profil" (for brugeren) og under "Medarbejdere" (for admins) i kontrolpanelet.

Hvor lang tid før skal jeg bestille simkort, når jeg vil ændre netværk?
Vær ude i så god tid som muligt. Vi skal bruge mindst 7 arbejdsdage på at pakke og (ikke mindst) sende sim-kortet til dig. Når du skifter pakken inde i kontrolpanelet kan du se, hvornår det vil kunne træde i kraft. Skiftet vil altid ske den sidste hverdag i måneden. Hvis du bestiller fx 6 hverdage inden månedsskiftet, så vil pakkeskiftet automatisk først ske måneden efter. 

Vær obs på, at du ikke får fuld pakke fra den sidste hverdag i måneden, men det der svarer til det antal dage, der er tilbage i måneden. Næste måned har du igen fuld pakke. 

Kan jeg skifte midt på en måned?
Nej, desværre. Fordi vi køber pakker af vores leverandør fra måned til måned og skal sende dig et nyt simkort, så er det først muligt ved månedsskiftet.

Forbliver min opsætning den samme, når jeg skifter netværk?
Ja, der er ikke noget der ændrer sig.

Kan man lave GSM viderestillinger med TDCs netværk?
Ja. Du kan se en guide til GSM-viderestilling her

Mister jeg mit nummer for en stund når jeg skifter operatør?
Nej. Ligesom med almindelige nummerflytninger, så er du ikke uden telefoni i overgangsperioden.

Det eneste tidspunkt du kan være uden telefoni er, hvis du ikke har modtaget sim-kort inden datoen for flytningen. Vi sender en email, hvor vi fortæller at kortet er sendt. Så hvis du ikke modtager det, så er det vigtigt, at du kontakter os. 

Hvad sker der ved overforbrug af data på TDCs netværk?
Hvis du har Mobil, så vil data i Danmark fortsætte ved lav hastighed – uden at det koster dig noget. Hvis du har Mobil Plus, så vil data stoppe når du har brugt pakken. Du kan også vælge andre indstillinger. Læs mere i ”Hvad sker der når jeg har brugt al data i pakken”.

 

Hvis du har spørgsmål til mobilnetværk, så er du velkommen til at kontakte os på 71 99 99 99.

Fik du svar på dit spørgsmål?

 

Kontakt os

71 99 99 99