Firmafon Kundeservice

Hvordan skifter jeg netværk?

Sidst opdateret: Feb 14, 2018 9:07:17 PM

Firmafon tilbyder både Telenors og TDCs mobilnetværk.

Hvilket netværk skal du vælge?
Det vigtigste når du skal vælge netværk er, hvordan dækningen er på de adresser, du oftest opholder dig. Så gå ind på dækningskort og test fx både din arbejds- og hjemmeadresse.

Telenors dækningskort
TDCs dækningskort

Er der andre forskelle på de to netværk?
Ja, der er forskel på både pris og indhold.

Her er en liste over forskellene:
  • Pakker med TDC netværk koster 10 kroner mere end pakker med Telenors netværk. Forskellen skyldes udelukkende forskellig indkøbspris og Firmafon tjener ikke på, at du vælger det ene netværk fremfor det andet. 

  • Udlandspakker i Mobil Plus har lidt forskelligt indhold. Du har fri tale til de samme lande. Men roaming i udlandet er forskellig: Hvis du er på TDCs netværk er USA, Canada, Bermuda og Puerto Rico ikke en del af pakken, som de er på Telenors netværk.

  • Der er kun Wifi-opkald og 4G-tale på Telenors netværk.
Du kan skifte netværk fra måned til måned, så du altid har det netværk, der passer bedst til lige præcis dig. Så sender vi dig et nyt simkort (NB: der er 6 arbejdsdages leveringstid, så skift pakken i god tid før månedsskiftet - og det koster 49 kr/stk).

Hvordan skifter jeg fra Telenor til TDC eller omvendt?
Du ændrer medarbejderens pakke i kontrolpanelet under medarbejdere -> redigér -> abonnement -> skift pakke. Eller i kontrolpanelet under telefonnumre -> Mobilnumre -> redigér -> abonnement -> skift pakke.

Når du skifter pakken, så kan du vælge en pakke med et andet netværk, end det du bruger i dag. Netværket vælger du i højre side. 

Skal alle fra min virksomhed have samme netværk?
Nej. I kan vælge det netværk der passer bedst til den dækning, den enkelte medarbejder har brug for.

Kan jeg bruge samme simkort?
Nej. I forbindelse med netværksskift vil du modtage et nyt sim-kort. Bemærk at du også skal have nyt datadelingskort, hvis du har fået et i din nuværende Mobil Plus pakke.

Koster det mig noget pr simkort jeg bestiller, når jeg skifter netværk?
Ja, det koster 49 kr. pr. simkort. 

Hvis du har datadelingskort og skifter Firmafon-netværk fra Telenor til TDC eller omvendt, så skal du også bestille et nyt datadelingskort  til 49 kr/stk.


Står Pin- og Puk-kode samme sted i kontrolpanelet?
Ja. Det står under "Min profil" (for brugeren) og under "Medarbejdere" (for admins) i kontrolpanelet.

Hvor lang tid før skal jeg bestille simkort, når jeg vil ændre netværk?
Vær ude i så god tid som muligt. Vi skal bruge mindst 6 arbejdsdage på at pakke og (ikke mindst) sende sim-kortet til dig. Når du skifter pakken inde i kontrolpanelet kan du se, hvornår det vil kunne træde i kraft. Hvis du bestiller fx tre dage inden månedsskiftet, så vil pakkeskiftet automatisk først ske måneden efter.

Eksempel:
Bestilling 25/2 (tre arbejdsdage inden månedsskift) = pakken ændres 1/4.
Bestilling 20/2 (syv arbejdsdage inden månedsskift) = pakken ændres 1/3.

Kan jeg skifte midt på en måned?
Nej, desværre. Fordi vi køber pakker af vores leverandører fra måned til måned og skal sende dig et nyt simkort, så er det først muligt ved månedsskiftet. 

Forbliver min opsætning den samme, når jeg skifter netværk?
Ja, der er ikke noget der ændrer sig.

Kan man lave GSM viderestillinger med både TDC og Telenor?
Ja. Du kan se en guide til GSM-viderestilling her

Mister jeg mit nummer for en stund når jeg skifter operatør?
Nej. Ligesom med almindelige nummerflytninger, så er du ikke uden telefoni i overgangsperioden.
Det eneste tidspunkt du kan være uden telefoni er, hvis du ikke har modtaget sim-kort inden datoen for flytningen. Vi sender en email, hvor vi fortæller at kortet er sendt. Så hvis du ikke modtager det, så er det vigtigt, at du kontakter os.

Sker der det samme ved overforbrug af data på begge netværk?
Ja, det er det samme. Hvis du har Mobil, så vil data i Danmark fortsætte ved lav hastighed – uden at det koster dig noget. Hvis du har Mobil Plus, så data stoppe når du har brugt pakken. Du kan også vælge andre indstillinger. Læs mere i ”Hvad sker der når jeg har brugt al data i pakken”.

Starter nummerserier med det samme hos Telenor og TDC?
Med Telenor som netværk kan I få nummerserier, der starter med 7199, 7196, 4290, 2594 eller 7174. Med TDC som netværk kan I få nummerserier, der starter med 7196. 

Hvis du har spørgsmål til mobilnetværk, så er du velkommen til at kontakte os på 71 99 99 99.

Fik du svar på dit spørgsmål?

 

Kontakt os

71 99 99 99