Tilbage til oversigt Relatel Support

    Hvordan optager jeg opkald med mit hovednummer?

    Skrevet af Kundeservice

    • 27 nov. 2019

    Som Omstilling Premium-kunde kan du optage ind- og udgående opkald via et hovednummer. Udgående opkald via et hovednummer forudsætter, at du har et mobilabonnement hos Relatel, eller du benytter Datakald.


    Sådan optager du opkald fra hovednumre   

    Gå til “Kontrolpanel” på app.relatel.dk, tryk på “Hovednumre”, redigér hovednummer, se under overskriften “Optag kald” og sæt flueben ved “Optag indgående kald” og/eller “Optag udgående kald” (se nedenstående skærmoptagelse). 

     

    Sådan slår du optagelse af udgående opkald via et hovednummer til.

    Når du har gjort det, kan du nu manuelt gemme et udgående opkald via et hovednummer. Det gør du ved at gå til “Opkald” og trykke på det opkald, som du gerne vil gemme.

     

    Udgående opkald via hovednumre skal gemmes senest én time efter, at opkaldet er afsluttet.

    Tidsgrænsen er for at beskytte jer mod utilsigtet at gemme optagelser, som I ikke har lov til.

     

    Aktivt samtykke til optagelse af opkald

    Du har mulighed for at indhente aktivt samtykke fra jeres kunder, så jeres opkaldsoptagelser er i overensstemmelse med databeskyttelsesreglerne.

    Læs mere om aktivt samtykke.

     

    FAQ

    Hvor lang tid gemmes optagelserne?
    Indgående opkald til hovednumre: 30 dage.
    Udgående opkald fra hovednumre: 1 time. 

    Du kan vælge hvor længe optagelserne skal gemmes på app.relatel.dk -> kontrolpanel -> hovednumre -> rediger hovednummer.
    Her kan du vælge mellem 30 dage, 3 måneder eller 1 år.

    OBS: Du skal manuelt klikke "gem" på et udgående kald inden for 1 time, hvis du vil gemme optagelsen. Så gemmes den i den periode, du har indstillet som standard.

    Hvis du vil gemme opkaldet i længere tid, så kan du downloade det manuelt ved at klikke "hent" på opkaldet (inden optagelsen udløber). Vær dog opmærksom på at overholde GDPR-reglerne.

    Kan jeg slette en optagelse af et opkald?
    Ja, hvis du er administrator på kontoen, kan du slette optagelsen ved at gå ind på opkaldet og klikke på de tre prikker.


    Hvem kan lytte til optagelserne?
    Optagelser af indgående opkald til et hovednummer kan aflyttes af administratorer samt medarbejderne, der modtog opkaldet. Udgående opkald fra et hovednummer kan kun aflyttes af medarbejderen, der foretog opkaldet.