Firmafon Kundeservice

Hvordan optager jeg opkald med Firmafon?

Sidst opdateret: Nov 6, 2018 12:46:23 PM

Som Omstilling Plus-kunde kan I optage ind- og udgående opkald via et hovednummer, og som Mobil Plus-kunde kan I optage ind- og udgående opkald fra mobilnummer.

Udgående opkald via et hovednummer forudsætter, at I har et mobilabonnement hos Firmafon eller benytter Webkald.

Sådan gør I  

For at slå optagelse af opkald via et hovednummer til skal I gå til “Kontrolpanel” på app.firmafon.dk. Derefter skal I trykke på “Indgående opkald”, se under overskriften “Optag kald” og sætte flueben ved “Optag indgående kald” og/eller “Optag udgående kald” (se nedenstående skærmoptagelse). 

Sådan slår I optagelse af udgående opkald via et hovednummer til.

Når I har gjort det, kan I med Omstilling Plus nu manuelt gemme et udgående opkald via et hovednummer. Det gør I ved at gå til “Opkald” og trykke på det opkald, som I gerne vil gemme (se nedenstående skærmoptagelse).

Sådan gemmer I et udgående opkald via et hovednummer.

Opkaldet skal gemmes senest én time efter, at opkaldet er afsluttet. Tidsgrænsen er for at beskytte jer mod utilsigtet at gemme optagelser, som I ikke har lov til.

For at slå optagelse af mobilopkald til skal I på app.firmafon.dk under jeres brugernavn gå til “Min profil”, vælge “Personoplysninger” og se under overskriften “Telefoni”. Derefter sætter I flueben ved “Optag alle mine mobilkald” (se nedenstående skærmoptagelse). 

Sådan slår I optagelse af direkte mobilopkald til.

I gemmer en optagelse af et mobilopkald på samme måde, som I gemmer et udgående opkald via et hovednummer.

FAQ

Hvor lang tid gemmes data?
Optagelserne gemmes i 12 måneder. Ønsker I at gemme et opkald i længere tid, så kan I downloade det (inden de 12 måneder er gået). Vær dog opmærksom på at overholde GDPR-reglerne.

Hvem kan lytte til optagelserne?
Optagelser af ind- og udgående opkald til et hovednummer kan aflyttes af administratorer samt medarbejderne, der modtog eller foretog opkaldet. Optagelser af direkte mobilopkald (både ind- og udgående) kan kun aflyttes af medarbejderen, der foretog eller modtog opkaldet.

Kan kræve, at jeres kunder er oplyst

Vær opmærksom på at optagelser kan kræve information og aktivt tilsagn fra begge parter i opkaldet. For indgående opkald anbefaler vi, at det nævnes i velkomstbeskeden. For andre opkald kan tilsagnet indhentes mundtligt i selve samtalen og vil dermed være inkluderet i optagelsen.

Hvis du vil vide mere, kan du her læse vores blogindlæg om optagelser. 

Fik du svar på dit spørgsmål?

 

Kontakt os

71 99 99 99