De fleste smartphones kræver dog blot, at du enten nulstiller din APN (Android) Windows eller netværksindstillinger (iPhone)
Se hvad du kan gøre, hvis din mobildata ikke virker, når du er i udlandet.
Sådan nulstiller du APN-indstillinger på de fleste Android-telefoner
- Åbn indstillinger
- Klik på Trådløs og netværk
- Vælg Mobilnetværk
- Klik på Navn på adgangspunkt (hvis du ønsker at geninstallere, så tryk "slet APN"). Du finder APN informationerne for TDCs netværk længere nede på siden.
- Åbn indstillinger
- Klik på Mobilnetværk
- Klik på Mobildatanetværk
- Klik på Nulstil indstillinger.
- Åbn indstillinger
- Klik på Generelt
- Vælg Overfør eller nulstil iPhone
- Klik på Nulstil
- Klik på Nulstil netværksindstillinger.
Du kan også manuelt indtaste indstillingerne, så de matcher med nedenstående:
Mobildata
APN: internet
Brugernavn: Ikke angivet
Adgangskode: Ikke angivet
MMS
APN: TDC MMS
Brugernavn: Ikke angivet
Adgangskode: Ikke angivet
MMSC: http:
Mms-proxy: inetproxy.tdc.dk:8080
Maks. str. på mms-besked: 614400
MMS UA Prof URL: ikke angivet
Internetdeling
APN: internet
Brugernavn: Ikke angivet
Adgangskode: Ikke angivet
Driller forbindelsen, når du er i udlandet?
Virker dit internet på mobilen ikke, når du er i udlandet? Så kan du prøve følgende:
- Tjek at roaming er aktiveret på din mobil.
- Nulstil dine netværksindstillinger ved at følge guiden herover.
- Søg manuelt efter operatør på mobilen.
I flere lande arbejder vi sammen med forskellige udbydere, og du kan derfor prøve dig frem mellem de forskellige muligheder, du kan se på telefonen.
Sådan søger du manuelt efter operatør:
iPhone:
- Åbn indstillinger
- Klik på Mobilnetværk
- Gå til Valg af netværk
- Klik på skyderen og deaktiver automatisk søgning efter netværk
- Vælg en udbyder.
- Åbn indstillinger
- Klik på Trådløs og netværk/Forbindelse
- Vælg Mobile netværk
- Vælg Netværksoperatører
- Vælg manuelt netværk
- Vælg en udbyder.