Tilbage til oversigt Relatel Support

    Hvordan opgraderer jeg mit abonnement?

    Skrevet af Kundeservice

    • 29 nov. 2019

    Når du skal opgradere dit abonnement eller forny din data (genstart data), enten fordi du har opbrugt al din data i indeværende måned, eller hvis du ønsker at opgradere dit abonnement til en større pakke til næste måned, så skal du gøre følgende:

    OBS: Det er kun administratorer som kan opgradere mobilabonnementer - er du ikke selv administrator, skal du have fat i jeres administrator i virksomheden

    1. Log på www.app.relatel.dk med din email og adgangskode.
    2. Tryk på Kontrolpanelet i dropdown-menuen øverst til venstre.
    3. I Kontrolpanelet vælger du menupunktet “Telefonnumre”.
    4. Tryk herefter på “rediger” ud til højre for medarbejderen.
    5. Kør siden ned i bunden, og tryk på “skift pakke” ud for medarbejderens mobilabonnement.
    6. Her kommer du ind på listen med alle vores mobilabonnementer, hvor du kan vælge den pakke du ønsker at opgradere til.
    7. Når du har valgt pakken, skal du vælge hvornår ændringen skal træde i kraft. Her kan du enten vælge, at ændringen skal ske med det samme eller fra næste måned.
    8. Når du har valgt, hvornår du vil aktivere den nye pakke fra, gemmer systemet bestillingen, og abonnementet bliver aktiveret enten med det samme, eller fra førstkommende månedsskifte.

     

    Skærmbillede 2022-07-25 kl. 11.22.19

     

    Er du løbet tør for data?

    Hvis du er løbet tør for data i løbet af måneden og ønsker at forny din data, kan du gøre det igennem kontrolpanelet. 

    Følg ovenstående trin indtil trin 6, og vælg dit nuværende abonnement eller dét abonnement, du ønsker at ændre til. Når du har valgt det ønskede abonnement og trykket "næste", vælger du "Opgrader med det samme". 
    Så vil du inden for få minutter, få fornyet din data og kan igen tjekke mails og surfe på nettet.

    Er du i udlandet og vil opgradere dit abonnement, er der en lille risiko for, at ændringen først træder i kraft efter 24 timer, eller når du kommer til Danmark. 

    OBS: Vælger du dit eksisterende abonnement eller et abonnement med samme bindingsperiode, bliver din bindingsperiode ikke forlænget. 

     

    Opgradering, når du har binding på din pakke

    Når du er i binding og ændrer din pakke, så fortsætter dit abonnement med din nuværende bindingsperiode - medmindre du opgraderer til en pakke med længere binding.


    Eksempel: Du har en pakke med 24 mdr. binding, og har 9 måneder tilbage af din bindingsperiode. Hvis du opgraderer din pakke til en ny med 24 mdr. binding (hvis du fx er løbet tør for data), så har du stadig kun 9 måneder tilbage af din binding i alt.

     

    Opgraderer du til en pakke med længere binding, end du har på dit abonnement i dag, så bliver din nuværende binding slettet. I stedet får du en ny bindingsperiode for din nye pakke.

     

    Eksempel: Hvis du fx opgraderer fra en pakke med 24 mdr. binding til en ny med 36 mdr. binding, bliver du kun bundet 36 måneder i alt - uanset hvor lang restbinding, du har tilbage på dit nuværende abonnement.

     

    OBS - ved opgradering midt i måneden: 

    Vær opmærksom på, at hvis du vælger at opgradere et abonnement i indeværende måned, vil du blive opkrævet for både dit nuværende, og for det abonnement du opgraderer til. Du vil dog kun blive opkrævet for de dage af måneden, der er tilbage, på det du opgraderer til.

    Vælger du at ændringen først skal træde i kraft i den kommende måned, bliver du først opkrævet for det nye valgte abonnement i kommende måned og indtil du vælger at ændre abonnementet igen.

    Opgradering via mobil
    Hvis du vil opgradere dit eller din medarbejders abonnement via mobilen, kan du tilgå din medarbejderoversigt ved at klikke her og følge nedenstående trin: 

    1. Klik på den medarbejder du ønsker at opgradere.
    2. Vend din telefon vandret.
    3. Scroll ned til "Skift mobilpakke".
    4. Vælg den pakke du ønsker at opgradere til.
    5. Vælg hvornår ændringen skal træde i kraft.