Firmafon Kundeservice

Hvordan opgraderer jeg mit abonnement?

Sidst opdateret: Apr 28, 2017 11:05:16 AM

Når du skal opgradere dit abonnement, enten fordi du har opbrugt al din data i indeværende måned, eller hvis du ønsker at opgradere dit abonnement til en større pakke (fx. en med udlandtelefoni) til næste måned, så skal du gøre følgende:

OBS: Det er kun administratorer som kan opgradere mobilabonnementer - er du ikke selv administrator, skal du have fat i jeres administrator i virksomheden
Læs om forskellen på Medarbejder og Administrator her 

  1. Log på www.app.firmafon.dk med din email og adgangskode
  2. Tryk på Kontrolpanelet i øverste højre hjørne.
  3. I Kontrolpanelet vælger du menupunktet “Telefonnumre”
  4. Tryk herefter på “rediger” ud til højre for medarbejderen.
  5. Kør siden ned i bunden, og tryk på “skift pakke” ud for medarbejderens mobilabonnement.
  6. Her kommer du ind på listen med alle vores mobilabonnementer, hvor du kan vælge den pakke du ønsker at opgradere til.
  7. Når du har valgt pakken, skal du vælge hvornår ændringen skal træde i kraft. Vælger du at nedgradere, sker det først ved månedsskifte. Vælger du at opgradere, kan du vælge om det skal ske med det samme, eller ved månedsskifte.
  8. Når du har valgt, hvornår du vil aktivere den nye pakke fra, gemmer systemet bestillingen, og abonnementet bliver aktiveret enten med det samme, eller fra førstkommende månedsskifte

opgradering_kontrolpanel.png

OBS - ved skift af netværk:
Her er det kun muligt at skifte ved månedsskiftet. Vi skal nemlig være sikker på at dit nye simkort kommer frem til dig, inden vi skifter dit netværk. Vi skal bruge 6 arbejdsdage på at sende simkortet, så vi oplyser dig, når du bestiller om, hvorvidt du kan nå at skifte ved førstkommende månedsskift eller om det først bliver ved det næste. Her kan du læse mere om skift af netværk

OBS - ved opgradering midt i måneden:
Vær opmærksom på, at hvis du vælger at opgradere et abonnement i indeværende måned, vil du blive opkrævet for både dit nuværende, og for det abonnement du opgraderer til. Du vil dog kun blive opkrævet for de dage af måneden der er tilbage, på det du opgraderer til (se eksempel nedenfor).

Vælger du at ændringen først skal træde i kraft i den kommende måned, bliver du først opkrævet for det nye valgte abonnement i kommende måned og indtil du vælger at ændre abonnementet igen.

Hvis du opgraderer via mobilen, så skal du vælge "fuld skærm" nederst i højre hjørne, før du kan se alle valgmuligheder.

Eksempel:
Vælger du at opgradere fx. til Fri tale, 100 GB data d. 15. i måneden, vil du kun få tildelt 50 GB data, da kun halvdelen af måneden er tilbage. Du vil også kun blive faktureret for den del af måneden, der er tilbage.

Fik du svar på dit spørgsmål?

 

Kontakt os

71 99 99 99