Firmafon Kundeservice

Hvordan laver jeg Webkald?

Sidst opdateret: Aug 31, 2017 9:26:57 AM

Hvis du har Omstilling Plus eller Mobil Plus, så har du mulighed for at bruge Webkald. Med Webkald kan du modtage og foretage opkald via Firmafons web-app og din internetforbindelse.


Fordelene ved Webkald er:

  • Du har alt samlet i app.firmafon.dk. Det gør det nemmere for medarbejderne, der ikke skal pendle mellem telefon og system, men kan nøjes med at arbejde ét sted.
  • Du kan foretage kald på trods af dårlig mobildækning. Så kan du levere god kundeservice uafhængigt af forholdene og undgår at miste ordrer.
  • Du kan besvare kunderne hurtigere, da systemet ikke først skal ringe ud til en telefon. Det giver bedre kundetilfredshed.
  • Du kan modtage kald alle steder i verden, hvor du har adgang til internet. Så kan du spare penge på udlandstale.
  • Du kan have telefonsamtaler selvom du ikke har en mobil. Du skal kun bruge din computer og headset, så er du i gang. På den måde kan du undgå at investere i mobiltelefoni og det er ikke længere et problem, hvis du glemmer mobilen eller den løber tør for strøm.
Hvis du bruger Webkald sammen med Mobil Plus, så kan du modtage opkald direkte til din mobiltelefon og ringe ud via Webkald.

Hvis du bruger Webkald sammen med Omstilling Plus, så kan du modtage opkald til hovednumre og benytte din eksisterende opsætning med f.eks telefonkø eller ringegrupper. Du kan også ringe ud, selvom du ikke har mobiltelefoni. Det er gratis til danske numre.

Sådan tager du et Webkald
Når en kunde eller kontakt ringer ind, så vil opkaldsboksen nederst til venstre i app.firmafon.dk komme frem, som den plejer. Din telefon vil også ringe som den plejer.

 Modtag-Webkald-i-firmafon-system.jpg

I kaldsboksen er der en grøn besvar-knap. Hvis du trykker på den, så vil du tage opkaldet som et Webkald og din telefon vil holde op med at ringe. Hvis du vælger at besvare opkaldet via mobiltelefonen, så vil besvar-knappen forsvinde og kaldet vil blive gennemført.

Da opkaldet når hurtigere igennem til systemet end til telefonen, så vil du kunne svare hurtigere via Webkald.

Du har nu adgang til alle de funktioner, som du normalt bruger i Firmafons web-app.

Bemærk at du skal have app.firmafon.dk åben under hele opkaldet. Hvis du lukker eller genindlæser siden, så vil opkaldet gå tabt.

Sådan ringer du ud via Webkald
Omstilling Plus: Du kan ringe ud gennem din browser. Det er gratis i Danmark og koster normal mobiltakst til udlandet.

Mobil Plus: Du bruger af din normale pakke og har fri tale i DK/EU/USA. 
Vær opmærksom på udlandstakster, hvis du ringer til et land, der er udenfor de lande, der er inkluderet i Mobil Plus. 

For at forhindre misbrug af Webkald, er der indlagt en spærre, så man kun kan ringe til numre, hvor minutprisen er maks. 3,50 kr. for det første minut. Dette gælder også opkald til nogle lande - se priser på udlandstelefoni her.

Du kan ringe ud på to måder:

Klik for at ringe: Her kan du ringe tilbage til en person/kollega på din opkaldsliste ved et enkelt klik på telefonrøret ud for personen. Læs mere om “Klik for at ringe”.

Ring ud: Her kan du indtaste nummeret og ringe op inde fra app.firmafon.dk i stedet for via din mobiltelefon. Det gør du ved at trykke på telefonrøret i øverste højre hjørne og indtaste nummeret. Hvis det er et dansk nummer, så indtaster du otte cifre. Hvis du ringer til et udenlandsk nummer, så skal du altid indtaste +xx-præfiks, selvom du befinder dig i det land, du ringer til.
Læs mere om “Ring ud”.


Webkald via browser.png

I begge tilfælde vil du kunne vælge, om du vil tale via telefonen eller et Webkald.
Hvis du har Omstilling, vil du kunne vælge at ringe ud via din mobil eller hovednummeret.

Du kan indtaste tal på telefonblokken, der befinder sig i kaldsboksen nederst til venstre, hvis du for eksempel bliver mødt af  “tryk 1 for at tale med receptionen”.

Ring-ud-telefonblok-firmafon-system.png

Hvad kræver det at bruge Webkald?

  • Du skal enten have Mobil Plus eller Omstilling Plus. Se vores guide til, hvordan du opgraderer din pakke, hvis du har brug for det.

  • Det kræver også en stabil internetforbindelse – både wifi-forbindelsen fra din computer til wifi-basestationen og videre fra kontoret til din internetudbyder.

  • Hvis du bruger et trådløst headset via Bluetooth, så skal der også være en stabil forbindelse til computeren. Du kan godt bruge computerens egen mikrofon og højtaler, men vi anbefaler at du benytter et headset, så du og kunden får den bedste lydoplevelse.

  • Hvis du bruger en server med Citrix, så kan du desværre ikke benytte Webkald

Du kan bruge følgende browsere til webkald:
Chrome 59
Firefox 54
Safari 11 

Hvordan aktiverer jeg det?
Når du har et Plus-produkt, så vil det automatisk være aktiveret.

Når app.firmafon.dk indlæses, så spørger browseren om adgang til mikrofonen. Det skal du svare "Tillad" til. Hvis du kommer til at trykke nej, så kan du genaktivere det. Se guide her

Mikrofon-tilladelse.png


Øverst til højre i Firmafons web-app er der en knap hvor du kan vælge, hvilken mikrofon og højttaler, du ønsker at anvende. Vælg det tilsluttede headset. Det kan være nødvendigt at opdatere indstillingerne, hvis det valgte headset har været frakoblet.

Lydindstillinger-til-webkald-Firmafon.jpg

Kan jeg bruge Webkald via Firmafons smartphone app?
Nej, desværre ikke endnu.

Hvordan indstiller jeg lyden?
Under lydindstillinger i app.firmafon.dk er der nu separate indstillinger for, hvor hhv. ringelyd og lyden fra webkald skal afspilles.

Det er således muligt at få lyden fra webkald ud gennem sit headset, mens ringelyden ved indgående kald/chat afspilles gennem computerens eksterne højttaler, så man også kan høre dem, når man er væk fra skærmen.

webkald-lydindstillinger.png

Hvis du oplever problemer med lyden:
Husk at tjekke at den rigtige mikrofon er slået til. Ellers vil du nemlig opleve, at du ikke ser en besvar-knap, når du modtager opkald, og der vil være ingen eller lav lyd, når du ringer ud.

I opkaldsboksen nederst i venstre hjørne er der en lydstyrkeindikator, der viser, hvor meget lyd din medarbejders egen mikrofon opfanger. Tjek at der er fuldt udslag. Hvis der kun er lidt udslag, så kan det være computerens indbyggede mikrofon, der er valgt.

Lydniveau webkald.png

Hvis der er dårlig wifi-forbindelse eller dårlig forbindelse til Bluetooth-headset kan du også opleve dårlig lyd.
Vi anbefaler at I tjekker alt internt, før I besvarer kundeopkald med Webkald.

Hvad koster det at ringe ud via browseren?
Det koster samme minuttakst som kald lavet fra mobiltelefonen. Du bruger taletid fra dit abonnement. Hvis du har Fri tale, så koster det naturligvis ikke noget. Hvis du kun har en datapakke, så bliver du trukket pr. minut.

Hvis du har Omstilling Plus, så kan du ringe ud via browseren. Opkald til almindelige danske numre er gratis og udlandstelefoni koster normal telefonitakst.

Udland:
Webkald i udlandet koster det samme som hvis du skulle ringe fra Danmark.

Hvis du laver webkald til udlandet koster det udlandstakst. Det er kun gratis at modtage opkald i udlandet.
(Hvis du har Mobil Plus er der fri tale til EU/Norden/USA med i pakken - se hele udlandspakken her)

Hvis du laver webkald fra udlandet koster det normal, dansk mobiltakst.

Skal medarbejderen have et telefonnummer for at bruge Webkald?
Nej. Omstilling Plus medarbejdere kan besvare hovednummeropkald uden at have et telefonnummer tilknyttet. Mobilbrugere har allerede et nummer tilknyttet.

Får jeg en notifikation om at der er et Webkald?
Ja, ligesom ved normale opkald, kan du slå browsernotifikationer til.

Se her, hvordan du slår notifikationer til/fra

Er der forskel i måden jeg bruger Webkald på som Omstilling- og Mobil-bruger?
Hvis du har et Plus-produkt og Omstilling, så kan du modtage opkald fra hovednumre. Hvis du ikke har et Omstillingsprodukt, så kan du kun modtage opkald til din egen mobil.

Hvis du har Omstilling Plus, så kan du også ringe ud via browseren, selvom du ikke har mobiltelefoni.

Hvor driftsikker er teknologien?
Den er sikker. Teknologien er dog ikke bedre end din internetforbindelse. Men hvis du har en meget stabil forbindelse og et godt headset, så kan du trygt foretage opkald via Webkald.

Hvad er forskellen på Wifi-calling og Webkald?
Begge metoder bruger wifi-forbindelsen. Webkald foregår via browseren, hvor Wifi-calling foregår via mobilen.

Hvad er forskellen på Webkald og f.eks Skype og Whatsapp?
Systemerne kan ikke sammenlignes 1:1. Her er nogle af fordelen ved at bruge Webkald:

1) Med Whatsapp kan du kun tale med andre brugere. Skype er kun gratis, hvis man ringer til andre, der har Skype. Hvis man skal ringe til danske mobilnumre koster det f.eks 65 øre/minut (pr. 1/9 2017). Hos os ringer man billigere til DK+EU+USA (med Mobil Plus), da man bare bruger sin Fri tale fra mobilpakken.

2) Med Webkald kan medarbejderen ringe ud via sit mobilnummer eller hovednumre. Med Skype ringer man ud fra hemmeligt nummer eller også skal man købe et Skype-nummer. Hos os ringer man bare fra sit almindelige nummer og via sin mobiltelefon.

3) Med Webkald kan man både modtage opkald fra hovednummeret og sit mobilnummer direkte i browseren.

4) Og så er der fordelene ved at have telefonien samlet: Med Webkald får historikken sammen med alle de andre telefonopkald. Kunden kan give samtalen en glad/sur smiley og dermed kan virksomheden blive klogere på serviceniveauet. Og man kan benytte ét system til det hele (mobiltelefoni, webkald, omstilling, chats osv).

Hvis man har Omstilling Plus og Mobil kan man så godt modtage opkald til mobilen via Webkald eller er det så kun hovednumre?
Ja. Så modtager du både opkald til de hovednumre, du er tilknyttet, og til din egen mobil.

 

 

 

 

Fik du svar på dit spørgsmål?

 

Kontakt os

71 99 99 99