Tilbage til oversigt Relatel Support

    Hvordan indtaler jeg en hilsen til mobiltelefonsvareren?

    Skrevet af Kundeservice

    • 27 nov. 2019

    Vi guider dig igennem her.  


    Personlig indtaling til din mobiltelefonsvarer
    1) Log på din Relatel-konto 
    2) Tryk på “min profil” 
    3) Vælg “telefonsvarer” 
    4) Vælg om du vil optage velkomsten via din telefon, uploade en lydfil eller bestille en professionel velkomst

     

    Vælger du at optage velkomsten via din telefon, skal du gøre følgende:
    1) Tryk på “optag via telefon”
    2) Vælg “ring mig op”. Du vil inden for et minut modtage et opkald. 
    3) Indtal din optagelse efter tonen og afslut med #
    4) Du vil derefter få følgende valgmuligheder i telefonen:
    - Tast 1 for at godkende optagelsen
    - Tast 2 for at afspille optagelse
    - Tast 3 for at genindspille
    - Læg på for at annullere optagelsen
    5) Når du har godkendt din optagelse, vil den komme frem på din Relatel-konto. Her kan du aflytte den og navngive den.
    6) Til slut trykker du “gem”. 

    Ønsker du at indtale en ny velkomst, trykker du på “skift lyd”, hvorefter du får de samme valgmuligheder som første gang.

    Gode råd til din personlige telefonsvarerbesked 

    Hvis du ikke jævnligt tjekker din telefonsvarer, er der ikke meget mening i at sige: "Læg en besked – så vender jeg tilbage senere". Så giver det mere mening at opfordre kunden til at sende en mail eller en SMS, hvis du ved, at du tjekker disse regelmæssigt.

     

    Her får du et par eksempler til gode telefonsvarerbeskeder: 

     

    "Du har ringet til Rikke. Jeg er ikke ved telefonen. Giv mig et kald senere eller send mig en SMS, så ringer jeg tilbage" eller: "Du har ringet til Rikke. Jeg er ikke ved telefonen lige nu, men læg dit navn og telefonnummer, så ringer jeg tilbage hurtigst muligt. På forhånd tak". 

     

    Tip: Det er en tendens til, at folk ikke hører en telefonsvarerbesked til ende. Derfor skal du sørge for at sige det vigtigste først og bruge så få ord som muligt.