Firmafon Kundeservice

Hvordan flytter jeg mit nummer til Firmafon?

Sidst opdateret: Jan 1, 2017 9:41:00 AM

Du kan gøre det på to måder - alt efter om der er tale om et mobilnummer eller et fastnetnummer.
Nummerflytning er gratis. Husk at tjekke om du har en bindingsperiode hos din udbyder, inden du flytter numre over.

Flyt et mobilnummer
Hvis du selv vil flytte et mobilnummer:
Gå ind i kontrolpanelet og tryk på  "Medarbejdere"
Tryk på "Ny medarbejder"
Vælg hvilken pakke, han eller hun skal have samt hvilket netværk (TDC eller Telenor)
På næste side kan du trykke på "vælg nyt nummer" eller "Flyt eksisterende nummer". Tryk på "Flyt eksisterende nummer".
Udfyld oplysningerne. Du finder SIM-kortnummeret på selve SIM-kortet. Fortsæt med de næste skridt i bestillingen og gennemfør din bestilling.

Hvis du gerne vil have hjælp til at flytte et mobilnummer:
Send en mail til kundeservice@firmafon.dk med følgende information:
- SIM-kortnummer. Dette nummer finder du på selve SIM-kortet.
- Dato, hvor du ønsker at overflytningen skal finde sted.

*Da leveringstiden fra Postnord kan være op til 5 dage, kan du tidligst flytte dit mobilnummer om 5 dage, medmindre du har et Firmafon SIM-kort du kan aktivere på dit nye abonnement. Hvis dette er tilfældes kan vi flytte indenfor 48 timer

Flyt et fastnetnummer
Det kan være svært at afgøre, om et nummer er et fastnetnummer. Det kan selvfølgelig være tilknyttet en fastnettelefon, men det kan også ligge på en server. Hvis nummeret starter med 70, så er det et fastnetnummer, men også andre numre kan være fastnetnumre. Hvis du er i tvivl om hvorvidt dit nummer er fastnet, så følg for en sikkerheds skyld nedenstående.

Hvis du skal have flyttet et fastnetnummer, så skal vi bruge en fuldmagt fra dig. Den finder du her 
(print pdf'en ud, skriv oplysningerne ind i hånden og scan den ind - så er den klar til at blive sendt).

Send en mail til kundeservice@firmafon.dk med
- underskrevet fuldmagt 
- oplysning om, hvornår du ønsker nummeret flyttet over.

Når vi modtager fuldmagten tager vi kontakt til det teleselskab, som dit nummer ligger hos, og sætter flytningen i gang. Der er en behandlingstid på 48 timer.

OBS: Vær opmærksom på, hvornår din binding slutter hos det teleselskab, som du skal flytte nummeret fra. Hvis der er mere tid tilbage af bindingen, så vil du nemlig få restopkrævning fra teleselskabet. Dette undgår du, hvis flytningen først sættes til et tidspunkt efter endt binding.

 

Fik du svar på dit spørgsmål?

 

Kontakt os

71 99 99 99