Firmafon Kundeservice

Hvordan bruger jeg 4G data på telefonen?

Sidst opdateret: Dec 11, 2014 2:41:00 PM

Hvis du vil læse om 4G-tale, så se denne FAQ i stedet.

Kan min mobil gå på 4G?
For at du kan benytte dig af 4G, skal du have en mobiltelefon, som understøtter 4G netværket.
Du har adgang til 4G dækning med alle Firmafons pakker undtagen Forbrugspakken.

Her er en liste af de mobiltelefoner, der understøtter 4G.

Har jeg 4G i mit område?
Telenors netværk: Du kan tjekke din 4G dækning med Telenor her
TDCs netværk: Du kan tjekke din 4G dækning med TDC her

Koster det ekstra for mig at bruge?
Det koster ikke ekstra at bruge 4G. 4G er med i pakken for alle mobilkunder med undtagelse af brugere af Forbrugspakken. 

Skal jeg skifte sim-kort for at bruge 4G?
I 2012 brugte vi i en periode en lille sending sim-kort, der desværre ikke understøtter 4G. Derfor kan det desværre være nødvendigt at skifte dit sim-kort i forbindelse med aktivering af 4G. Dette betyder ikke, at din telefon vil holde op med at virke. Det betyder blot, at du ikke kan komme på 4G.

Kontakt vores kundeservice på 71 99 99 99 eller kundeservice@firmafon.dk, hvis du ikke kan komme på 4G med en telefon, der understøtter 4G. 

Kan jeg bruge 4G i udlandet ?
Ja det kan du sagtens, vi kan dog ikke garantere for dækningen i udlandet.
Se hvilke operatøre og services som du kan bruge i det ønskede land.
Telenor: Services i udlandet
TDC: Dækning i udlandet

Jeg kan ikke komme på 4G?
Hvis du ikke kan komme på 4G, selvom din telefon understøtter 4G, så kontakt vores kundeservice på 71 99 99 99 eller på kundeservice@firmafon.dk. Så kigger vi på sagen med det samme.

Hvad er forskellen på 4G og LTE?
Der er ingen forskel. LTE er blot en mere teknisk betegnelse for 4G.

Hvilken hastighed kan jeg forvente ?
Hastighederne på 4G vil være forskellige fra sted til sted, alt efter hvor god dækningen er. 

Fik du svar på dit spørgsmål?

 

Kontakt os

71 99 99 99