Firmafon Kundeservice

Hvordan får jeg Chat på hjemmesiden?

Sidst opdateret: Mar 31, 2017 9:29:57 AM

Hvordan opretter- og indlejrer jeg en chat?
I denne her guide får du hjælp til at oprette en chat til din hjemmeside. 

Når du har købt Chat til de medarbejdere, der skal have Chat, kan du indlejre den på hjemmesiden (læs her hvordan du tilkøber Chat, hvis du allerede er Firmafon-kunde).

I kontrolpanelet under Chatkanal trykker du på "opret ny chatkanal".

opret-chatkanal-til-hjemmesiden.png


Når du har instastet oplysninger som navn, kontaktadresse, overskrift og valg chatkanalets farve trykker du "gem ændringer". Gå tilbage til Chatkanal og tryk på redigér ud fra din nyoprettede kanal (se billede nedenfor). 

opret-chat-til-virksomhed-firmafon.png

Her finder du indlejringskoden. Den skal du kopiere og indsætte på den/de sider, du ønsker chatten skal være.

OBS! Det er forskelligt, hvor indlejringskoden skal placeres alt efter, hvilket cms-system I bruger. Vi foreslår, at I her får hjælp fra IT til at sætte chatten det rigtige sted hen. 

indlejringskode-til-firmafon-chat.png

Herefter skal du trykke på chatåbningstider, for at lave dine åbningstider til chatten. Chatten kommer automatisk frem når du har åbent. Husk at tryk "Gem instillinger", hver gang du laver ændringer.

Skærmbillede 2017-03-31 kl. 10.52.02.png

Du kan også vælge at aktivere integrationen til Facebook Messenger, så dine kunder kan chatte til jer gennem den kanal. I vil få beskederne ind ligesom almindelige chats.

Hvorfor er der nogle kunder, der ikke kan se chat-boksen?
Hvis de besøgende har en adblocker aktiveret og I bruger Google Tag Manager på siden, så vil kombinationen af disse gøre, at de besøgende ikke ser chatten. Det kan også være at jeres åbningstider ikke står korrekt, så det er værd at tjekke, hvis I oplever det.

Læs også:
Sådan håndterer I chat
Chat sikkert!
Gode råd til chat

 

Fik du svar på dit spørgsmål?

 

Kontakt os

71 99 99 99