Firmafon Kundeservice

Brug Smiley til at måle din virksomheds kundetilfredshed

Sidst opdateret: Jan 11, 2017 2:17:00 PM

En kundetilfredshedsmåling giver dig et godt overblik over den service, som din virksomhed leverer. Og du får uvurderlige input til forbedringsmuligheder, fordi kunden giver feedback straks efter endt opkald og/eller chat.

Hvilke informationer får jeg?

Du kan se kundernes sure og glade smileys samt kommentarer under "Kundetilfredshed" i 
app.firmafon.dk.

Når du klikker på Kundetilfredshed kan du se, hvordan kunderne har oplevet samtalerne, når de har ringet ind på hovednummeret via Firmafon Omstilling eller har skrevet til jer via Firmafon Chat. Du kan sortere, så siden viser alle kanaler eller ét enkelt hovednummer/chatkanal. Under den overordnede smiley-score kan du se kundetilfredsheden på hver enkelt medarbejder.

Kundetilfredshedsmaling_alle_medarbejdere.png

Vi anbefaler, at man ringer kunder op, der har afgivet en sur smiley, så man kan få løst deres udfordringer med det samme.

Du kan også se i historikken under hver kontakt, om de har afgivet smileys.Kundetilfredshed.png

Hvis et opkald har en smiley tilknyttet, så kan du også se den hvis du trykker på opkaldet. Her kan du også aflytte opkaldet for at høre, hvad der gik godt/skidt (forudsætter Omstilling Plus og at du har aktiveret "optag opkald")

kundetilfredshed_opkald.png

På samme måde kan du komme direkte til chatudskriften, hvis du under Kundetilfredshed trykker på en chat, der har fået en smiley.

chat-udskrift-smiley.png

Hvordan foregår det?

Smileys efter opkald:

Når man ringer ind på jeres hovednummer, så vil man efterfølgende modtage en SMS med et link i (1). Ved at åbne linket (kræver smartphone eller computer) kan man afgive en glad eller sur smiley (2). Man får også mulighed for at skrive en kommentar (3). 
Kunderne-kan-give-en-smiley

Den email, der er tilknyttet hovednummeret, vil herefter modtage en besked om, at der er kommet en smiley.

Smileys efter chat:

Smileys efter chat foregår på samme måde som beskrevet ovenfor. Eneste forskel er, at henvendelsen sendes ud via en mail i stedet for SMS. Se eksempel på mailen her:

smiley-chat-email.png
NB. Hvis I har aktiveret Facebook Messenger funktionen i jeres chat, så vil kunderne ikke modtage Smiley-henvendelser. De modtager kun, hvis de har skrevet via den "klassiske" chat og har oplyst e-mail.

Hvad koster det?
Kundetilfredshedsmåling af chat er en del af Firmafon Chat og kan benyttes uden merpris.

Kundetilfredshedsmåling af opkald er en del af Omstilling og Omstilling Plus og kan benyttes uden merpris. 
Der er dog lidt forskel på hvor mange SMS´er med smileys vi sender ud. Hvis du har Omstilling sender vi 50 "Hvad synes du om samtalen-SMS'er" ud per medarbejder per måned. Så hvis en medarbejder tager mange indgående opkald, så vil det kun være de første 50 henvendelser, der får en SMS efter samtale.

Hvis du har Omstilling Plus er der ikke nogen begrænsning på, hvor mange SMS'er, vi sender ud for jer.

Hvordan aktiveres kundetilfredshedsmåling på opkald?

1. Gå ind i kontrolpanelet i app.firmafon.dk.
2. Vælg Indgående Opkald.
3. Under punkt 3 kan du "aktivere kundeservicemåling". Her er der også et link til, hvor du kan ændre navnet på hovednummeret. Navnet vil nemlig fremgå af den SMS, som kunden får. Vi anbefaler, at der står virksomhedens navn.

brug-smiley-til-kundetilfredshed.jpg

4. Herefter kan kundeservicemålingen findes inde i webappen under --> kundetilfredshed. 


Hvordan aktiveres kundetilfredshedsmåling på chat?

1. Gå ind i kontrolpanelet i app.firmafon.dk.
2. Vælg Chathåndtering.
3. Under punkt 3 kan du "aktivere kundeservicemåling". Her er der også et link til, hvor du kan ændre navnet på chatkanalens navn. Navnet vil nemlig fremgå af den mail, som kunden får. Vi anbefaler, at der står virksomhedens navn.
Smiley chat.png
4. Herefter kan kundeservicemålingen findes inde i webappen under --> kundetilfredshed. 


Kan jeg få en notifikation, når kunderne giver smileys?
Du tilmelder notifikationer på sms og/eller mail i kontrolpanelet under "Min profil" og "Meddelelser. 
 
Får kunderne en SMS efter hvert opkald/hver chat?
Nej. Kunderne vil kun få en SMS, hvis der er gået mindst tre uger siden, de sidst kontaktede dit hovednummer eller chatkanal.
 
 

Fik du svar på dit spørgsmål?

 

Kontakt os

71 99 99 99