Hvordan måler du kundetilfredshed med smileys?

af Niklas Stephenson | 31-01-14 15:34

I Firmafon elsker vi at måle - som teleselskab har vi tal på næsten alt. Hvor mange minutter taler en kunde, hvordan går det den enkelte sælger og så videre. Et sted hvor vi ikke målte, var kundeservicetilfredsheden. Vi vidste hvor mange ubesvarede mails vi havde og hvor mange opkald vi fik om dagen, men ikke om kunderne egentlig var glade. 

Read More

Bedre relationer Firmafon Smiley


Vi kender alle den her kundeoplevelse... Forklaret  i GIF

af Sidsel Forchhammer | 06-09-13 15:46

Når du ringer til dit telefonselskab….

Read More

Bedre relationer


Få smilet frem på dine kunder: 3 tips til en god samtale

af Kundeservice | 29-05-13 14:37

At yde god kundeservice via telefonen er ikke svært, hvis man altså har erfaringen, kan lide at tale med sine kunder og har tiden til det. Men mange virksomheder har ikke en dedikeret kundeserviceafdeling og skal derfor have presset opkaldene ind i direktørens, lagermedarbejderens eller mesterens travle hverdag.

Heldigvis kan du med et par enkle teknikker løfte kvaliteten af dine samtaler og dine kunders oplevelse. Her er tre teknikker jeg benytter hver dag, når jeg taler med kunder.

Read More

Bedre relationer


Sådan yder du den bedste kundeservice med færrest medarbejdere

af Sidsel Forchhammer | 18-04-13 14:39

At gøre kundeservice til en central del af virksomheden er en svær opgave. Det kræver en handlekraftig general som kan lede tropperne i den rigtige retning. Hos Firmafon har vi længe arbejdet med hvordan kundeservice kan skabe både loyalitet og mersalg.

I mange virksomheder svinger behovet for kundeservice, og generalen er konstant i en situation, hvor han enten har for mange eller for få tropper ved fronten. Det resulterer som regel i at man skærer ned på mandskabet og har for lidt bemanding, hvilket giver en dårlig oplevelse for kunden. Når der ikke er nok mandskab til hurtigt at tage sig af kundernes henvendelser, ender de med at sidde længe i kø, hvilket blot øger irritationen og gør samtalen dårligere for både kunden og kundeservicemedarbejderen.

Read More

Bedre relationer


5 tips til øget salg og glade kunder via chat

af Sidsel Forchhammer | 05-03-13 16:00

NB: Siden vi skrev denne blogpost har vi simpelt selv lanceret et chatprodukt, der – foruden at være helt ligetil at bruge – også taler sammen med Firmafons telefonisystem. På den måde bliver opkald og chats fordelt bedre ud til medarbejderne. Læs mere her 


Chat-bokse popper efterhånden op på rigtig mange websites. At chatte var måske noget der hørte de glade dotcom 90ere til, men chat har for alvor fået en revival. Chat er blevet noget andet. Det foregår ikke længere på Jubii og handler ikke om at møde andre katteelskere. 

Read More

Bedre relationer


Hvordan forbedrer du dit site og øger salget?

af Sidsel Forchhammer | 27-02-13 16:02

“Goddag mit navn er Jess. Jeg ringer fra Firmafon og vil høre, om jeg må stille dig et par korte spørgsmål for at forbedre vores produkt og din kundeoplevelse.”

Hvor ofte taler du med dine kunder? “Hmm, nok ikke tit nok” er mit bud. Det er synd, for dit arbejde kan forbedres meget, med bare få samtaler med rigtige kunder, der har væsentlige udfordringer.

Read More

Bedre relationer


Firmafon kommer endnu længere bagud på gebyrer

af Sidsel Forchhammer | 23-01-13 16:04

I lyset af de stærke nye gebyrtiltag i telebrancen er Firmafon kommet endnu længere bagud i kampen om at indføre komplekse og uigennemsigtige gebyrer.

“Vi må simpelthen erkende at vores kompetencer indenfor gebyrintroduktion og -forøgelse er for svage,” udtaler Firmafons administrerende direktør Peter Engelbrecht, og fortsætter “Vi er tvunget til at se om vi kan klare os med en forretningsmodel hvor vi i stedet retter vores fokus mod at have det bedste produkt og kundeservice”.

Read More

Om Firmafon Bedre relationer


Find dine optimale åbningstider med Analytics

af Sidsel Forchhammer | 17-01-13 16:11

Hvornår er det bedst at have åbent på telefonen? Og passer dine nuværende åbningstider til dine kunders adfærd? Eller har du bare valgt nogle åbningstider der passer til hvornår du har lyst til at være tilgængelig?

Hvad er de optimale åbningstider?

Read More

Bedre relationer


Chat med dine kunder, det betaler sig

af Sidsel Forchhammer | 07-05-12 16:30

De små chatbokse ses på flere og flere websites, men får man overhovedet noget ud af dem? I de følgende paragraffer vil jeg forsøge at fjerne de værste fordomme og dele nogle af vores erfaringer med chat som redskab til bedre kundeservice og flere salg.

Frygt ikke dine kunder
Mange frygter at det kræver ekstra bemanding og flere ressourcer at have chat på sit site. Man skal jo trods alt have en person i den anden ende, til at svare på alle de indkommende spørgsmål. Tænk nu hvis kunderne skriver hele tiden. Tænk hvis de valfarter i hobetal til dit site, når rygtet om din chatboks breder sig. Bare rolig, det gør de ikke.

Read More

Bedre relationer


Her finder du Firmafons bedste værktøjer

af Niklas Stephenson | 13-06-11 16:41

Få personer går så meget op i deres værktøjer som de, der laver ting til internettet. Hvad end det online marketing, webudvikling eller webdesign, så har alle hver deres favoritværktøjer og vi debatterer ofte hvad der er bedst. Har Firefox en bedre debugger end Chrome? Er VIM en bedre editor end TextMate? Er Mac OS bedre end Windows? Og kan du nøjes med Pixelmator så du slipper for at købe den dyre Photoshop?

Personligt har jeg lavet ting til internettet siden midten af halvfemserne da jeg var blot en purk og modemmet ringede så højt at alle i huset kunne høre at man koblede på nettet med 28,8 kbit/sek.

Read More

Bedre relationer


Følg med

Kom indenfor hos Firmafon. Følg vores produkter, udvikling og nyheder direkte i din inbox.

Tilmeld nyheder
 

Kontakt os

71 99 99 99