Teleselskaber topper listen over dårlig service

af Sidsel Forchhammer | 03-03-15 13:04

Av av... Vi vidste godt, at teleselskaber ikke var de mest populære. Men vi var alligevel ved at kløjs i søndagskaffen, da vi læste artiklen i søndagsavisen, hvor teleselskaber topper listen over dårlig service. Tænk, at en branche, der lever af telefonopkald, selv kan være SÅ dårlige til at tage telefonen. I søndagsavisens test (hvor vi desværre ikke var med) måtte de vente op til en halv time på at komme igennem til kundeservice. Det er bare ikke godt nok! Uanset hvilken branche man er i.

Dårlig service i telebranchen

Det er nemt at sammenligne sig med konkurrenterne og bare nøjes med at gøre det lidt bedre end dem. Det er endda ekstra nemt, når man er i telebranchen. Men det er også for nemt. For hvad vil man egentlig opnå? At have en kundeservice, der er bedre end konkurrenternes? Eller at have en kundeservice, som kan skabe og fastholde glade kunder? 

En af de første ting, vi gjorde hos Firmafon var at lave et manifest - et oprør mod dårlig kundeservice. Vores ambition er ikke at gøre det bedre end vores konkurrenter. Vi vil gøre det lige så godt som Amazon, Zappos og de andre virksomheder, der er vildt dygtige til kundeservice.

For os har det betydet et konstant fokus på forbedringer i vores service. Det har blandt andet resulteret i, at vi nu er nede på en gennemsnitlig svartid på 13 sekunder, når vi tager telefonen.

Så når vi måler vores kundeservice, så benchmarker vi ikke mod de bedste i vores egen branche, men de bedste i alle brancher. Det kan anbefales.

Danskerne er notorisk kendte for at yde dårlig service. Dårlig service skræmmer turisterne væk, men danske kunder finder sig heller ikke i dårlig service. Så opfordringen bliver herfra, at I også skal gøre oprør mod dårlig service. Og ikke kun nøjes med at være bedre end jeres konkurrenter.

bliv-klogere-med-blogs-videoer-fra-firmafon

Om Firmafon Bedre relationer

Følg med

Kom indenfor hos Firmafon. Følg vores produkter, udvikling og nyheder direkte i din inbox.

Tilmeld nyheder
 

Kontakt os

71 99 99 99