Firmafon

Skal du altid holde åbnet? Tirsdagstallet er 64%

Written by Sidsel Forchhammer | 11-06-13 13:51

I denne udgave af tirsdagstallet ser vi på hvor mange der egentlig kommer igennem, når de ringer til vores kunder. Tirsdagstallet i dag er

64%

Det lyder da ikke af så meget, tænker du måske - men der ligger selvfølgelig også en historie bag. Langt de fleste, der ringer til vores kunder, ringer indenfor almindelige kontoråbningstider - mellem 9 og 17, hvor Firmafon også selv har åbningstid. I åbningstiden går det bedre med at tage telefonen, her får 7 ud af 10 forbindelse før de ikke vil vente længere. Det er når kontoret lukker, den er gal. Folk bliver nemlig ved med at ringe nogle timer endnu - for det *kunne* jo være der var længe åbent. Det er ikke lige så mange som i dagtimerne, men dog en del. I disse timer er det kun hver tredie kald, der bliver besvaret. Ud på aftenen ringer næsten ingen - ikke til virksomheder ihvertfald; de der ringer, ringer til mobiltelefoner. De få af vores kunder der får kald ind om aftenen tager faktisk også telefonen - det er mennesker, kunderne forventer er der længe. Midt om natten er overraskende nok det tidspunkt hvor telefonerne bliver besvaret allerbedst - men vi har også et par vagt-telefoner med i kundebasen, og det er selvfølgelig dem, man ringer til midt om natten.