Firmafon

Prøv beta-versionen af det nye app.firmafon.dk

Written by Sidsel Forchhammer | 08-09-16 07:12

Vi har aldrig følt os lækrere, end vi gør lige nu! For Firmafon har fået et nyt look, som ser bedre ud end George Clooney og er mere smooth end en smoothie.

De sidste mange måneder har vi arbejdet på at forbedre både udseende og funktionaliteter i Firmafons Omstillingssystem – og nu er vi klar til at vise jer betaversionen af det nye app.firmafon.dk.

Vi håber, at I vil bruge den og melde tilretninger tilbage til os, så hver eneste lille søm i de nye klæder kommer til at sidde rigtigt.

Hvad er det allerfedeste ved det nye, som du får glæde af?

  • Du får et mere intelligent omstillingssystem, som viser dig en “nyhedsstrøm” med det vigtigste, du er gået glip af. F.eks. mistede opkald eller smileys.
  • Systemet foreslår, hvem du skal omstille til, ud fra hvem kunden sidst/mest har talt med.
  • Du kan se dagens opkald og hvor gode, I har været til at tage telefonen hurtigt.
  • Indgående opkald kan let klikkes frem, og du kan se meget mere information om opkaldet; f.eks. hvor længe kunden har ventet på at komme igennem, tidligere smileys, noter og hvem de har talt med, inden de kom frem til dig.
  • Og så ser det godt ud :)

I det følgende vil vi beskrive de nye funktioner:

“Firmafon” og “Oversigt”

Tidligere viste vi kun opkaldshistorik, når du kom ind på forsiden af app.firmafon.dk. Nu kan du se langt flere ting, end du kunne før:



I venstre panel ser du de vigtigste nye aktiviteter fra både hovednumre og dit eget nummer. Du kan se mistede opkald, telefonsvarerbeskeder og nye
smileys.
Så har du mulighed for at reagere hurtigt, hvis kunder har ringet forgæves eller har haft en dårlig oplevelse.

I det midterste panel ser du kolleger og ringegrupper. Du kan nemt søge efter den kollega, du vil ringe til – og som noget nyt kan I indsætte billeder via gravatar, så der ikke kun står et navn. Hvis du har mobiltelefoni hos Firmafon, så kan du også ringe personen op ved et enkelt klik i stedet for at skulle taste nummeret ind på din telefon.

I højre panel kan du som noget nyt få et hurtigt indblik i dagens opkald. Det er en light-version af vores Wallboard, som viser dig om der er travlt på telefonen og om I er nok til at tage opkaldene hurtigt. “Service level” viser jer om 80 % af jeres opkald besvares indenfor 20 sekunder.

Indgående opkald

Når du får et opkald, så kommer det nu frem i en lille boks i venstre nederste hjørne. I boksen kan du se hvem der ringer, og hvem kunden sidst har talt med. Farven på boksen vil skifte efter, hvor lang tid kunden har ventet. Den går fra grå til gul og til sidst til rød ved lang ventetid. Når du tager opkaldet bliver boksen grøn.

Når du klikker på boksen, så kan du se informationer om kaldet – også inden du har taget telefonen.



Øverst kan du se, hvor længe kunden har ventet, hvordan kaldet er stillet om til dig og så kan du lægge på via browseren.

I panelet til venstre kan du se en af de nye smarte features. Du får nemlig systemets forslag til, hvem der skal omstilles til, baseret på hvem kunden tidligere har talt med. Men du har selvfølgelig også mulighed for at søge efter kolleger eller grupper og omstille på den måde.

I panelet i midten kan du se historikken på kunden. F.eks. om der er skrevet en note eller afgivet smiley, der kan fortælle dig noget om kundens tidligere oplevelser hos jer.

Hvis du har Omstilling Plus kan du i panelet til højre skrive note og se ordrer, sager, fakturaer mm. fra de systemer, der er udvidelser til.

Opkald

Under “opkald” i menuen øverst kan du, som du plejer, finde opkaldshistorik fra alle hovednumre og dit eget nummer. Du kan også vælge, om du vil se alle opkald eller kun indgående, udgående eller mistede opkald.

Ikoner i højre side viser, om der er noter og optagelser tilknyttet opkaldene.



Hvis du klikker på et opkald, så får du flere informationer. Du kan f.eks. se:

- opkaldets varighed
- hvor længe kunden ventede, inden I tog telefonen
- smileys der er givet til det specifikke opkald
- skrive noter, se info fra udvidelser eller aflytte optagelsen af opkaldet (Omstilling Plus).
- Og så kan du selvfølgelig se resten af opkaldshistorikken på kund




Telefonsvarer

Hvis du klikker på “telefonsvarer” i menuen, så kan du se alle telefonsvarerbeskeder. Og hvis du trykker på de tre prikker i højre side, så kan du slette eller downloade beskeden og nu også markere beskeden som aflyttet.




Smileys

Som noget nyt kan du under Smileys vælge, om du vil se resultatet for de sidste 30 dage, for denne måned eller for forrige måned. Så kan du se om jeres kundetilfredshed er forbedret, eller om der skal kigges nærmere på den service, I leverer.



Under hver smiley kan du klikke på kontakten og se alle informationerne om det kald, kunden gav smiley til. Her kan du bl.a. se ventetiden og aflytte kaldet (hvis medarbejderen, der besvarede kaldet, har Omstilling Plus).

Andre funktioner

Under din profil øverst til højre kan du skifte dit billede, komme til kontrolpanelet og se din firmafonkonto.


Lige nedenunder menuen kan du sætte dig til “forstyr ikke”, bestemme om du skal ringe ud via hovednummer eller eget mobilnummer og melde dig på ringegrupper.

Sådan kan du prøve beta af den nye Firmafon Omstilling

Alle kunder kan bruge det ved at gå ind på app.firmafon.dk/beta 

Hvis du skifter til kontrolpanelet og tilbage igen, så kommer du til den gamle version og skal skrive /beta igen.

Vi vil vildt gerne høre kommentarer, forslag, ris og ros. Så send det gerne til beta@firmafon.dk
Håber, at I kan lide vores nye look :)

PS. Hvis I kan lide vores nye UI, så vil I også kunne lide beta-versionen af den nye iPhone app. Vi skriver mere om den her.