Firmafon

Tag valget: Skal du have Omstilling eller Omstilling Plus?

Written by Helle Marie Vad Jespersen | 12-12-16 09:07

 



"At the end of the day, customers want two things from you: 1. Customers want to be satisfied with your products and/or services. 2. Customers want to feel appreciated", Returncustomers.com

Det bedste match
I denne her blogpost dykker vi ned i dit behov for Omstilling eller Omstilling Plus, når vi giver dig fire typer af virksomheder, der søger noget forskelligt i deres omstillingsløsning.
1. Den selvstændige/mindre virksomhed med få opkald dagligt
2. Den selvstændige/mindre virksomhed med mange opkald dagligt
3. Den mellemstore/store virksomhed med få opkald dagligt   
4. Den mellemstore/store virksomhed med mange opkald dagligt 

Hvad siger jeres behov?
Lad os slå en ting fast til en start: en virksomheds behov for omstilling er blandt andet baseret på faktorer som: størrelse, antal daglige opkald og den service, de vil give deres kunder. To virksomheder er sjældent ligedan hvad angår de faktorer, så mangler du mere viden om Omstilling end hvad du finder her, så ring til os på  71 99 99 99. 

Få et fuldstændigt overblik over alle Firmafon-features og find din virksomhedstype nedenfor



Hvad har I brug for?
Er du selvstændig med f.eks. egen salon, webshop eller konsulentydelser, der ikke modtager mange opkald dagligt?
 Så er det unødvendigt at have et produkt, der rækker langt udover dine behov. I hvert fald til at starte med. Lige nu har du formodentlig nok i de features du får med almindelig Omstilling.

Hvis din virksomhed vokser, så har det derimod stor betydning, at flere medarbejdere kan tage telefonen, at du selv kan sættes i en back-up ringegruppe (når der kommer flere hænder til), og at du er fleksibel med et mobilt hovednummer.

Har du brug for Omstilling Plus?
Selvom du er en mindre virksomhed, er det stadig vigtigt med et professionelt udtryk, som Omstilling Plus giver med funktioner som Telefonkø og Ring-mig op funktion. Er du webshop-ejer, så vil integrationer som for eksempel Shopify, give dig den fordel, at du kan slå dine kunder og deres ordre op når de ringer ind. 

Er du i tvivl om, hvad du skal vælge, så tag en snak med kollegaer eller familien og beslut dig ud fra det. 

Vigtige features for dig:
Omstilling: 
- Muligheden for at tilkoble flere medarbejdere på telefonen
- Muligheden for at sætte dig i en backup-ringegruppe
- Et mobilt hovednummer 
- Velkomsthilsen, opsætning af åbningstider og velkomstmusik, så du kan lyde professionel i telefonen

Omstilling Plus:
- Integrationer til andre systemer
- Telefonkø
- Optag opkald og meget mere


 
Hvad har du brug for?
En mindre virksomhed som for eksempel et håndværkerfirma eller en lægepraksis, der modtager mange opkald dagligt har typisk brug for Omstilling Plus, fordi de i perioder skal tage imod et stort pres og samtidig holde serviceniveauet højt.

Mange opkald forudsætter at dine medarbejdere er trænet i, hvordan de sikrer en god samtalekemi og håndterer sure kunder. Med Omstilling Plus kan I optage jeres kald og høre dem sammen med nye medarbejdere, så de lærer, hvor de kan blive endnu skarpere i deres kommunikation.

Når mængden af opkald stiger, får I også typisk et større fokus på kundeservice i virksomheden. Også selvom I ikke er mange til at tage telefonen. Med 
telefonkø kan I afværge en del af presset og med kundetilfredshedsmålingen indhenter du kundens feedback i form af en glad eller sur smiley efter opkaldet. Ud fra feedbacken, kan I beslutte om I er nok medarbejdere ved telefonen.

Derudover kan "Ring mig op"-funktionen give kunden mulighed for at blive ringet op, når der er en ledig medarbejder. Det kan være værdifuldt, hvis I oplever peak-perioder på telefonen og gerne vil gøre ventetiden bedre for kunden.

Vigtige features for dig:
Omstilling Plus: 
- Ring-tilbage funktion
- Telefonkø 
- Integrationer med andre systemer.




Hvad har I brug for? 
En mellemstor/stor virksomhed, som for eksempel et konsulenthus eller advokatbureau modtager ikke nødvendigvis mange opkald og har derfor nok i almindelig Omstilling på trods af virksomhedens størrelse.

Når alle opkald skal besvares hurtigt, så er det bedst, at alle afdelinger har nogle medarbejdere, der ved, hvad de skal sige i telefonen. Hvis I har Omstilling kan I lave en telefonmenu, hvor hver afdeling er sat op i en telefonkæde, for eksempel salg, support og marketing. Det gør det muligt for 2-3 medarbejdere at tage opkald (og sende dem videre), men det forudsætter også en god kultur, hvor telefonen altid bliver taget - hurtigt.   

Det kan også være, at I er mange medarbejdere, der modtager få kald, men som hver især har en høj værdi. Så kan det være en fordel med Omstilling Plus, fordi I her kan give kunden den nødvendige professionelle velkomst. 

Hvis I ved, at travlheden gør det svært for jer at tage telefonen, så er Omstilling Plus også det bedste valg, fordi kunden undgår at vente forgæves, men i stedet får en placering i en telefonkø. Det styrker kundeoplevelsen og ligeledes gør den viden, som medarbejderen får fra noter, der er lavet om kunden fra tidligere opkald. 


Vigtige features for jer: 
Omstilling: 
- Muligheden for at sætte en telefonkæde op
- Muligheden for at sætte ringegruppe op
- Mobiltelefoni, så I kan ringe til hinanden internt

Omstilling Plus:
- Notater
- Telefonkø

Mobiltelefoni:
En virksomhed som et konsulenthus vil også få glæde af Firmafons mobiltelefoni, fordi medarbejderne kan tale frit internt til hinanden. Her kan du selv mixe telefonipakkerne, så dine medarbejdere får den pakke, de har brug for. Med omstillingsfunktionen Ring ud som, som kræver mobiltelefoni hos Firmafon, kan I desuden bruge mobilen på arbejde og i hjemmet uden at kunden får dit private nummer at se. 




Hvad har I brug for? 
En mellemstor/stor virksomhed med mange daglige opkald, som f.eks. et Call Center, får brug for et system som Omstilling Plus, hvis de skal stå imod travlhed på telefonen og samtidig undgå stressede medarbejdere.

Her taler vi typisk om virksomheder, der har deres egen kundeserviceafdeling og skal bruge informationer om kunderne. Det kan de få gennem statistik, status i realtid og viden om, hvem kunden talte med sidst. Med flere opkald er det vigtigt, at service-niveauet prioriteres ved for eksempel aktivt at efterspørge kundernes feedback gennem Smiley.

I en større virksomhed er det let for kunden at føle sig lille, når der ringes ind. Med vores nye design kan den medarbejder, der tager telefonen se, hvem kunden talte med sidst og omstille kaldet til den person. Det giver ro i maven hos kunden, der vil opleve  at tale med den medarbejder, der kender kundens historik.

Vigtige features for jer:
Omstilling Plus:
- Telefonkø, så kunden får en god oplevelse
- Live-statistik og status over appen og/eller wallboard 
- Kundetilfredshedsmåling 
- Integrationer med andre systemer 

Som vi startede ud med i blogposten, er der mange andre virksomhedstyper - og dermed behov - end dem vi har nævnt ovenfor. Og jeres valg af omstilling skal naturligvis tilpasses hertil. Læs også om 7 måder Firmafon kan hjælpe med at styrke din kundeservice.

Hvis du ikke er kunde hos Firmafon, så bliv kontaktet af én af vores rådgivere og hør hvordan du kan give bedre kundeservice ved at få ny firmatelefoni.