5 tips til god stemmeføring, når du taler med kunden

af Helle Marie Vad Jespersen | 04-06-15 14:49

smil


Med enkle samtaleteknikker kan du tage kontrol over stemmen i stedet for at lade stemmen tage kontrollen over dig. Det er et af dine vigtigste redskaber til god kundeservice.

1. Optag din egen stemme!

Det kan være særdeles nervepirrende at høre sig selv tale, men når du optager din egen stemme bliver du klar over, hvordan din stemmeføring er. Ved at høre dig selv tale, kan du bedre ændre taletempo og toneleje.

Tip: Brug Voice Memo app’en på din iphone eller hent Smart Voice Recorder til din android telefon og prøv teknikken af.

2. Skru op for glæden i stemmen!

Stemmen kompenserer for kropssproget, så selvom det er mandag, skal du lyde som om det er fredag, når du taler med kunden.

3. Smil imens du taler - det smitter!

Vil du efterlade kunderne med et smil på læben, må du selv lægge ud. Smilet vidner om overskud og god energi, det er værd at give videre. Hvis kunden er glad efter røret er lagt, huskes det til næste gang.

4. Sid engageret i stolen!

En god kropsholdning udstråler engagement og autoritet, også over telefonen. Brug din krop som, hvis der sad en person foran dig: ret ryggen, plant fødderne solidt i jorden og brug dine arme til at tale med kunden.  

5. Få feedback af kollegerne!

Intet forbedrer din stemmeføring bedre end at lade andre snuse til, hvordan du gør. Optag dig selv eller hav en kollega på medlyt under en kundesamtale. Den der lytter, lærer og det gælder også i kundeservice. Sammen kan I gå igennem dine taleteknikker og blive klogere på, hvor du kan levere bedre kundeservice.  


Download de 5 gode råd som pdf og hæng den op på kontoret


Læs også 3 tips til en god samtale eller hvordan du undgår de 3 værste ting i kundeservice.

bliv-kontaktet-af-firmafon

Bedre relationer

Følg med

Kom indenfor hos Firmafon. Følg vores produkter, udvikling og nyheder direkte i din inbox.

Tilmeld nyheder
 

Kontakt os

71 99 99 99