Sådan påvirker god og dårlig kundeservice din forretning

af Firmafon Kundeservice | 20-04-15 08:49

kundeservice-paavirker-din-forretning.jpg

Det er ikke længere en hemmelighed, at en virksomheds brand i stigende grad er påvirket af evnen til at yde god kundeservice. Med det i baghovedet kan man rejse nye spørgsmål, for hvor vigtig er en loyal kunde? Hvor mange interesserede købere ender med at blive til førstegangskunder? Hvordan er balancen mellem en tilfreds og en utilfreds kunde? 

Spørgsmålene er mange, men vi har fundet statistikker og infographics frem og sammensat en liste med "kundeservice i tal" (tallene er amerikanske, så der kan være nogle afvigelser i forhold til danske marked). Nedenfor er der en top 10 faktaliste over, hvordan både god og dårlig kundeservice påvirker din forretning:

1. Loyale kunder er 10 GANGE mere værdifulde for en virksomhed end kundernes første køb.

2. Der skal 12 TILFREDSE kunder til for at udligne med 1 UTILFREDS.

3. Det er 6-7 gange DYRERE at erhverve sig nye kunder end at beholde dem, en virksomhed har i forvejen.  

4. I gennemsnit mener kunder, at deres spørgsmål ikke bliver besvaret af kundeservicemedarbejdere 50 % af tiden.

5. Amerikanere mener, at 80 % af små virksomheder yder en BEDRE kundeservice end store.

6. 70 % af købsoplevelser er møntet på, hvordan kunden føler sig behandlet.

7. 75 % af kunderne mener, at det tager for lang tid at komme til at tale med en kundeservicemedarbejder.

8. Utilfredse kunder har 91 % sandsynlighed for aldrig at handle samme sted igen.

9. Kunder fortæller DOBBELT så mange om en dårlig købsoplevelse som en god.

10. I 2011 sagde 7 ud af 10 amerikanere, at de er villige til at bruge flere penge hos virksomheder, som de mener leverer god kundeservice.

Vores kilde: Helpscout

Vil du vide mere om, hvordan kundeservice kan sætte gang i din forretning? Læs: 15 citater der inspirerer til god kundeservice eller Sådan bruger du din Trustpilotscore som KPI

bliv-kontaktet-af-firmafon

 

Bedre relationer

Følg med

Kom indenfor hos Firmafon. Følg vores produkter, udvikling og nyheder direkte i din inbox.

Tilmeld nyheder
 

Kontakt os

71 99 99 99