God kundeservice handler om de små detaljer

af Niklas Stephenson | 18-12-14 14:56

god-kundeservice-handler-om-detaljer

En god oplevelse som kunde afhænger tit af de små detaljer i handlen. Den anden dag købte jeg lidt stumper til min motorcykel på Louis.eu. Efter at have færdiggjort handlen kom jeg i tanke om, at der var en stump mere, jeg gerne ville have. Så jeg gik ind, bestilte den og accepterede at betale €5 for fragten på den ekstra del.

Efter jeg havde lagt de to ordrer, kontaktede jeg deres kundeservice for at høre, om de to ordrer kunne lægges sammen. Og selvom klokken var 19:30, fik jeg et personligt svar inden for en halv time. Deres system havde helt automatisk sammenlagt de to ordrer og sendt mig en ny ordrebekræftelse (som jeg bare kunne have læst ordentligt) på den samlede ordre.

Oplevelsen af en virksomhed, der har opbygget en process, der tager forbehold for kunders købsmønstre og som samtidig er til stede i den periode, hvor jeg handler, gør at jeg kommer til at ligge mange fremtidige ordrer ved Louis.eu.

Hvad kan vi som iværksættere lære af min oplevelse?

Tænk altid som jeres kunder
Prøv at handle i din egen webshop, brug jeres produkt og tænk hele tiden som kunden. Tving dig selv til ikke at være eksperten. Hvis du har svært ved dette, så ring til kunder, der allerede har handlet ved dig og få deres feedback.

Vær til stede, når dine kunder handler
Mange privatkunder handler ikke på nettet indenfor normale åbningstider. De sidder om aftenen i deres sofa med en laptop på skødet. Spørgsmål og tvivl opstår, og hvis de kan få fat i jer, lige når det sker, så er der større sandsynlighed for, at de vælger at handle ved jer. Prøv det af nogle uger, reklamer med det på jeres side, i jeres checkout-flow osv. Jeg er ret sikker på, at I vil opleve en positiv effekt. Læs mere om at holde åbent når kunderne handler.

 

New Call-to-action

Bedre relationer

Følg med

Kom indenfor hos Firmafon. Følg vores produkter, udvikling og nyheder direkte i din inbox.

Tilmeld nyheder
 

Kontakt os

71 99 99 99