Firmafon

Gør som River Online og brug Wallboard til info om opkald

Written by Firmafon Kundeservice | 27-02-17 13:09



Firmafons Wallboard
 er en værdsat feature blandt vores kunder, heriblandt River Online, der bruger featuren som et springbræt til en bedre oplevelse for både medarbejdere og kunder. 

I denne blogpost kommer vi tættere på, hvordan I kan bruge live-statistikken fra dit Wallboard til at gøre jeres kundeservice bedre.


Vores Wallboard er ikke nogen ny feature. Men netop fordi vi har haft den længe og har indsamlet meget feedback fra vores kunder, er vi også sikre på, hvad featuren kan give af værdi for dig. 

River Online, der til daglig laver online marketing, har brugt Wallboardet siden Firmafon lancerede featuren som en del af Omstilling Plus i 2014: 

Vi har haft Firmafon siden vi startede River Online og dengang vi kun var to medarbejdere. Siden Wallboardet blev introduceret har vi mærket, hvordan systemet hjælper os med at samle en masse opkaldsinformation, som vi ellers skulle finde manuelt”, siger Jesper Riber, CVO og grundlægger af River Online. 

Hvad kan wallboardet?
Selve wallboardet ser ud som på billedet nedenfor. Her får du informationer om:
 
1. Hvor mange kunder, der venter på at snakke med en medarbejder lige nu
2. Hvor længe kunderne i gennemsnit venter, før du tager telefonen
3. Hvor mange opkald du har taget i løbet af dagen
4. Hvor mange mistede opkald du har haft i løbet af dagen
5. Hvor mange kald du har taget inden for de første 20 sekunder (Vi anbefaler at du svarer mindst 80 % af dine opkald indenfor de første 20 sekunder, og de sidst 20 % indenfor det første minut)
6. Opkaldsinformationer på samme tid for en uge siden
7. Hvilke medarbejdere du har, og hvilke der er ledige, fordelt ud på afdelinger. Derudover kan I se, hvilke medarbejdere, der besvarer opkald på hovednumre og hvilke medarbejdere der er optagede eller sat på forstyr-ikke. 

Og farvene viser, hvem der ledige til at tage opkald:
Grøn = ledig medarbejder
Gul = medarbejderen er sat på forstyr-ikke
Rød = medarbejderen er ikke ledig
Grå = medarbejderen er måske ledig (hvis farven er grå, så har medarbejderen ikke har telefoni hos Firmafon. Så har vi ikke mulighed for at se om de tager opkald fra deres mobilnummer. Men hvis medarbejderen er optagede via et opkald, der er omstillet fra hovednummeret, så vil farven være rød). 



Wallboardet opdateres i realtid. Det betyder, at alle virksomhedens medarbejdere kan følge med i, når der bliver tryk på telefonlinjen. 

River Online forklarer, hvordan boardet giver overblik og overskud hos medarbejderne ved at præsentere alle informationer på én gang:

“Wallboardet giver vores medarbejdere en tilfredshed, når de med et enkelt blik på skærmen får overblik over svartider og hvor mange opkald vi har haft. Hvis vi kan se, vi har haft mange opkald og svartiden er blevet længere, så har vi mulighed for at handle på det hurtigt”, siger Jesper Riber.

Ikke kun medarbejderne, men også kunderne har stor glæde af at ringe ind til en virksomhed, der tager hvert enkelt opkald så seriøst, at de måler på ventetiden. Det professionelle udtryk er vigtigt for både små og store virksomheder, som vil imødekomme kundens stigende behov for service her og nu.

"Wall Boardet fortæller ikke kun os, hvor hurtigt vi tager telefonen, men også vores kunder, hvor meget det betyder for os, at vi svarer dem hurtigt”, siger Jesper Riber. 

Langt hen af vejen er Wallboardet af den grund ikke kun et plus for virksomheden, som holder overblikket, men også kunden der kan forvente en anden kundeservice af deres leverandør. 

Hvad kræver det at få Wallboard?
Hvis du er interesseret i at teste om Wallboadet så kan du prøve Omstilling Plus gratis i 30 dage, før du beslutter om det er noget for dig. 
Alle i virksomheden kan se Wallboardet via et link, når først det er installeret. Er du interesseret i at kende andre features som en del af Omstilling Plus, så tryk videre her. Vil du i stedet videre til, hvordan du installerer Wallboardet, så læs mere her.