Kom i træning - se de nyeste trends indenfor kundeservice

af Amalie Molls Papafilippopoulos | 09-03-15 10:45

Fremtidens_kundeservice_-det_forventer_kunder_af_din_kundeservice_i_2015_1

Du kan komme i skarp kundeservicetræning ved at læse om de nyeste trends og følge de gode råd.

Positive kundeoplevelser er lige så værdiskabende for din virksomhed, som stærke produkter og priser.  Nedenfor har vi samlet vores 5 bud på kundeservicetrends i 2015.

1. Hurtigt & bekvemt

Kunder forlanger i stadig højere grad hurtige svar, når de kontakter din virksomhed. Hvad end det er telefonisk, på mail, gennem chat eller de sociale medier. Det skal heller ikke være besværligt og svartiden må ikke blive for lang.

Hvad betyder det i praksis?

  • Sørg for at svartiden er kort på alle kommunikationskanaler. 
  • Skab processer, så kunden ikke føler, at det er besværligt, hvis svartiden ikke kan overholdes. For eksempel kan du tilbyde, at kunden kan booke et tidsrum, hvor de bliver kontaktet telefonisk frem for, at de skal vente i en lang opkaldskø.

2. Den super informerede kunde

Kunder researcher i langt højere grad, før de køber noget. Det betyder, at kunden selv leder efter svar og at de  kontakter din virksomhed, for at få besvaret spørgsmål, der ofte er komplekse og individuelle.

Hvad betyder det i praksis?

  • Sørg for at din hjemmeside indeholder svar på de vigtigste spørgsmål, så kunderne kan finde den information de har brug for.
  • Kundeservicemedarbejderne skal kunne svare på komplicerede spørgsmål uden tøven.

3. Flere kommunikationskanaler

Forbrugeren anno 2015 benytter sig af forskellige kommunikationskanaler og forventer at virksomheden er til stede på de forskellige platforme. 

Hvad betyder det i praksis?

  • For at fastholde dine kunder og erhverve dig nye, er det altafgørende at integrere flere kommunikationskanaler som en del af virksomhedens generelle kundeservice. Vær til stede hvor kunden er.

4. Mere feedback

I 2015 forudser vi, at der vil være en eksplosiv stigning i kunders feedback. Kunder giver feedback, fordi de bliver bedt om det gennem spørgeskemaer efter online køb eller anden form for kontakt . Men kunder giver også uopfordret feedback gennem sociale medier som Facebook eller hjemmesider med brugeranmeldelser som f.eks Trustpilot

Hvad betyder det i praksis?

  • Mål kundetilfredshed.
  • Tag kundernes feedback seriøst og brug målingernes resultater konstruktivt.

5. Keep it simple!

Kunder ønsker ikke længere lange faglige udredninger, når de søger efter information. Kort sagt “keep it simple”.

Hvad betyder det i praksis?

  • Kunder ønsker mindre formalitet, når I skriver sammen.
  • Kunder ønsker mindre mekanisk og manuskriptbaseret telefonsamtaler.
  • Kunder ønsker brugervenlige videoer med “how to”.
  • Kunder ønsker hjemmesider med forståeligt og relevant indhold.

Vil du sætte ind på at optimere din service, skal du løse problemerne hurtigt, have kompetente medarbejdere samt tilbyde hjælp og simpel information gennem flere kommunikationskanaler.

Hvis du vil se flere trends indenfor god kundeservice, så kan du læse denne artikel

 

bliv-klogere-med-blogs-videoer-fra-firmafon

 

Bedre relationer

Følg med

Kom indenfor hos Firmafon. Følg vores produkter, udvikling og nyheder direkte i din inbox.

Tilmeld nyheder
 

Kontakt os

71 99 99 99