Fra Firmafon Akademi til seminar om god kundeservice

af Mads Bak | 04-07-19 11:28

Når Dansk Skolefoto sender rykkere ud til kunder, der ikke har betalt deres regning, opstår der nogle gange en konflikt. Heldigvis er Dansk Skolefoto kunder hos Firmafon, og derfor kan de helt gratis tage Firmafon Akademi – en skræddersyet certificering i kundeservice. Det har gjort, at Dansk Skolefoto nu er blevet endnu bedre til bl.a. at håndtere samtaler med frustrerede kunder.

Dansk Skolefoto Akademi

Dansk Skolefoto er Danmarks ældste virksomhed, når det gælder virksomheder, der tager billeder af børn og unge i Danmarks folkeskoler, gymnasier, handelsskoler og daginstitutioner.

Men selvom det er skolerne, Dansk Skolefoto laver aftalerne med, er deres primære kunde børnenes forældre. Det er nemlig forældrene, der køber Dansk Skolefotos billeder.

Dansk Skolefoto har altid prioriteret at give børnenes forældre den bedst mulige service. Derfor var det også et helt naturligt skridt i forretningen, da 10 ansatte fra Dansk Skolefoto for to måneder siden valgte at tage Firmafon Akademi og blive certificeret i god kundeservice.

Læs mere om Firmafon Akademi

Direktør for Dansk Skolefoto: “Firmafon Akademi var en øjenåbner”

Èn af dem, der har taget Firmafon Akademi, er Jesper Klausen, der til daglig arbejder som Direktør for Dansk Skolefoto.

Han fortæller, da Firmafon for nylig var forbi Dansk Skolefoto i Roskilde, at han ikke kunne lade være med at tjekke Firmafon Akademi ud, da han mærkede begejstringen for akademiet hos hans ansatte.

“Jamen jeg tog jo akademiet, fordi jeg syntes, at det lød spændende, og når nu mange af de andre havde taget det og var glade for det, så ville jeg da også gerne lige se, hvad det var for noget.”

Efter Jesper Klausen var færdig med Firmafon Akademi, og han havde fået sin certificering i kundeservice, blev han inspireret. Derfor besluttede han sig for, at Dansk Skolefoto skulle afholde deres eget heldagsseminar om god kundeservice.

“Jeg synes, det er et dybt professionelt akademi. Og det har faktisk været med til, at vi nu skal afholde vores eget heldagsseminar om god kundeservice, hvor nogle af akademiets moduler kommer til at indgå. Så vi er nok blevet lidt inspireret af jer på det punkt.”

Læs også om, hvorfor NetSolutions ved, hvordan de giver kunderne den bedste kundeservice

Kundeservicemedarbejder for Dansk Skolefoto: “Det er rart, at vi nu har den samme viden om god kundeservice”

Inden Dansk Skolefoto så, at det er gratis at tage Firmafon Akademi som Firmafon-kunde, havde nogle af Dansk Skolefotos kundeservicemedarbejdere sporadisk taget forskellige konflikthåndteringskurser. Det fortæller Rie Hedrich, der arbejder som kundeservicemedarbejder hos Dansk Skolefoto.

“I forårssæsonen sender vi ofte rykkere ud, og det kan give lidt konflikter med kunder. Derfor har nogle enkelte kundeservicemedarbejdere tidligere taget konflikthåndteringskurser, som de selv har fundet på egen hånd.”

Så da Dansk Skolefoto opdagede Firmafon Akademi, var det en oplagt mulighed. På den måde kunne de nemlig sørge for, at alle fik den samme viden om konflikthåndtering og god kundeservice i det hele taget.

“Ved at så mange af os har taget Firmafon Akademi, er det noget, vi nu efterfølgende kan snakke om sammen. Altså i forhold til hvordan vi håndterer den ene eller den anden kundehenvendelse med udgangspunkt i Firmafon Akademi. Så det er rart, at vi nu har den samme viden om, hvordan man giver god kundeservice.”

Prøv Firmafon Akademi

Bedre relationer

Følg med

Kom indenfor hos Firmafon. Følg vores produkter, udvikling og nyheder direkte i din inbox.

Tilmeld nyheder
 

Kontakt os

71 99 99 99