Få fem “Firmafon-hacks”, der kan spare dig tid i en travl hverdag

Skrevet af Cæcilie Hansen | 21/08/2019 11.50

spar-tid-med-firmafon

I vores kundeserviceafdeling giver vi jævnligt vores kunder “aha-oplevelser”, når vi fortæller om Firmafons funktioner.

Vi giver dig funktionerne, så du ikke længere behøver at bruge kostbare minutter på at kontakte vores kundeserviceafdeling – og i stedet lave ændringerne selv i kontrolpanelet på app.firmafon.dk.

1. Find din (eller din medarbejders) pin- og PUK-kode
Vidste du, at du kan finde din pin- og PUK-kode under “Min Profil” på https://app.firmafon.dk/account/edit?

Hvis du er administrator på jeres Firmafon-konto, kan du også finde dine kollegers pin- og PUK-koder i kontrolpanel -> medarbejdere -> rediger medarbejder.

Hvis du er ved at skifte netværk fra Telenor til TDC, er det de øverste koder på siden, du skal bruge til dit TDC-simkort.

Se vores udvidede guide til hvor du finder din PUK-kode

2. Undtagelser til jeres normale åbningstider
Du ved måske, at du kan indstille åbningstider på dit hovednummer, men vidste du også, at du kan sætte undtagelser op til dine normale åbningstider?

På den måde kan du nemt planlægge at have særlige åbningstider på udvalgte datoer.

Så kan du allerede nu forberede at have længere åbent på telefonen til Black Friday – eller at lukke den lidt tidligere ned, når I holder årets firmajulefrokost.

Vær opmærksom på, at Juleaften (24/12) og Nytårsaften (31/12) ikke er officielle helligdage, så hvis I har lukket disse to dage, skal du oprette dem som en udtagelse til jeres normale åbningstid.

Se hvordan du indstiller åbningstider og undtagelser til åbningstider på hovednummeret her

vælg-åbningstider

3. Ændringer i telefonmenuen bliver ikke gemt
Bruger I en telefonmenu, hvor jeres kunder fx kan taste 1 for Salg eller 2 for Kundeservice?

Bliver dine ændringer ikke gemt, når du laver om i menuen?

HUSK, at du skal trykke “gem indstillinger” to gange, hvis du laver om i opsætningen i jeres telefonmenu.

Når du har konfigureret en af valgmulighederne i telefonmenuen, skal du huske at gemme ændringerne.

lav-telefonkæder

Herefter kommer du tilbage på siden, hvor du kan oprette telefonmenuens valgmuligheder. Her skal du også huske at gemme indstillingerne nederst på siden.

telefonmenu-valgmuligheder

4. Hvordan fungerer det, hvis jeg ikke har mit mobilnummer hos Firmafon?
Du kan godt have dit mobilnummer hos en anden udbyder, så længe du har dit hovednummer og omstilling hos Firmafon.

Du skal dog være opmærksom på, at du mister nogle funktioner, som fx at vise dit hovednummer, når du ringer ud – og at opkald til din virksomhed ikke havner på din private mobilsvarer.

Du skal derfor være opmærksom på, at de forskellige funktioner, du har på dit mobilnummer (fx telefonsvarer og banke på/opkald venter), også påvirker dine opkald, der kommer ind via dit Firmafon-hovednummer.

Se listen over hvad du går glip af ved at have dit mobilnummer hos en anden udbyder

5. Opret nye medarbejdere
Som du kan se, har du en bred vifte af ting, du selv kan administrere i kontrolpanelet, hvis du er admin på jeres Firmafonkonto.

Ud over alle de ovenstående funktioner kan du også selv oprette en ny medarbejder, når firmaet udvider, eller hvis I har behov for at have flere medarbejdere på telefonen.

Du kan vælge at oprette et helt nyt mobilnummer og -abonnement eller at flytte medarbejderens mobilnummer med over til Firmafon. Her kan du også vælge, om medarbejderen skal have almindelig Omstilling eller adgang til de udvidede funktioner med Omstilling Plus.

Sådan opretter du en ny medarbejder:

  • Åbn kontrolpanel -> medarbejdere -> ny medarbejder.
    ny-medarbejder
  • Vælg om medarbejderen skal have Omstilling eller Omstilling Plus.
  • Vælg hvilket mobilabonnement, medarbejderen skal have.
    - Hvis medarbejderen skal beholde sit mobilnummer hos sin nuværende udbyder, kan du sagtens undlade at vælge et mobilabonnement.
  • Tryk “næste”.
  • Hvis du har valgt et mobilabonnement, kan du vælge mellem enten at oprette et nyt telefonnummer til medarbejderen (fanebladet “Vælg nyt nummer”) eller at flytte medarbejderens telefonnummer til Firmafon (fanebladet “Flyt eksisterende nummer”).
  • Hvis du flytter medarbejderens telefonnummer fra en anden udbyder, skal du bruge simkortnummeret og vælge hvilken dato, nummeret skal rykkes.
  • Godkend bestillingen.
  • Herefter sender vi et simkort til jeres nye kollega.

Hvis I ofte har brug for at oprette nye medarbejdere, kan I have “tomme” simkort liggende. Så behøver I ikke at vente på, at posten kommer forbi. Hiv endelig fat i vores kundeservice på tlf. 71 99 99 99 eller mail til kundeservice@firmafon.dk, hvis det kunne være en løsning for jer.

Om Firmafon

Følg med

Kom indenfor hos Firmafon. Følg vores produkter, udvikling og nyheder direkte i din inbox.

Tilmeld nyheder
 

Kontakt os

71 99 99 99