Firmafon

Firmafon anbefaler Hipchat som chatværktøj internt i virksomheden

Written by Helle Marie Vad Jespersen | 02-09-15 11:28

Hos Firmafon er vi glade for at minde hinanden om, at det er tid til en kaffe i solen eller dele information om nye produkter eller tiltag. I stedet for at prikke den travle kollega på skulderen, bruger vi Hipchat som intern kommunikationsplatform.

Det kan være en sand kunst at opdrive de værktøjer, der kan hjælpe en travl arbejdsdag med at glide lidt lettere. Så vi vil gerne give en anbefaling videre, til jer der leder efter gode værktøjer: Hipchat hjælper nemlig med til at gøre arbejdsdagen meget nemmere og lette kommunikationen mellem afdelinger.

Den Hippe chat
Den funktionelle chat gør det muligt for os at kommunikere privat (en-til-en), i grupper (en-til-mange) og inden for selvvalgte grupper som “Marketing” eller “Salg”. Til hvem og hvordan der kommunikeres, er med andre ord hip-chatterens eget valg, og det tilpasses efter målgruppen for meddelelsen. Har man for eksempel en besked, der kræver hele organisationens opmærksomhed, er fællesgruppen ideel. Omvendt er en privatbesked nok det bedste valg, hvis der skal gives enkeltmandsopgaver. 

Det, den kan
Der findes flere alternativer til Hipchats chatværktøj. Men vi synes nu alligevel, vi vil fremhæve dette kommunikationsredskab som ideelt til dialog på tværs af virksomhedens afdelinger. Hipchat har - udover chatten - også andre features som opkald, videoopkald (betalingsversion), historik af meddelelser, 5GB til filer (gratisversion), skærmdeling samt diverse underholdende smileys. Chatten har både en web-og mobilversion, så samtalen kan flyttes fra skrivebordet og ud i for eksempel solskinnet? 

Hos os bliver hipchatten ligeså meget en facilitator for den kultur, der skabes, når et mål er nået i Salgsafdelingen eller en god/dårlig anmeldelse er tikket ind på Trustpilot. Selvom vi ikke sidder mere end tre meter fra hinanden, bliver beskeden alligevel sendt ud på chatten. På den måde holder vi hinanden opdateret gennem dagen - både med stort og småt.

Læs mere om Hipchat her

Hvil ikke på laurbærrene
Vi kan roligt anbefale Hipchat som et effektivt chat-redskab, som er designet til virksomheder, der gerne vil holde strømmen af e-mails nede. Men som en virksomhed, der lever af at følge med udviklingen, er vi selvfølgelig villige til at skifte spor, hvis et alternativt produkt løser opgaven bedre end det eksisterende.

I øjeblikket har vi vores øjne på Slack som et andet team-kommunikationsværktøj, for at se om det kan noget andet og bedre end Hipchat. 

Vil du vide mere om, hvad Firmafon kan anbefale? Læs vores blogpost Gå aldrig ned på udstyr! Firmafon anbefaler headset og andet godt. Eller er du mere interesseret i redskaber til god kundeservice? Læs Kundeserviceredskaber til når kunden klager