Gå aldrig ned på udstyr! Firmafon anbefaler headsets mm.

af Sidsel Forchhammer | 24-03-15 11:54

Gå aldrig ned på udstyr

Det er en stor hjælp i det daglige arbejde at have det rigtige udstyr til kundeservice. Man behøver ikke en hel maskinpark. Kun dét der er nødvendigt for at kunne få hjulene til at køre rundt.

I denne blogpost vil vi give vores anbefaling til headsets og andet udstyr. De ting, vi anbefaler, er det gear vi selv bruger hos Firmafon. Så det er noget, vi har testet godt af og ved virker.

Headset
Vi bruger Jabra PRO 9465 Duo som headset. Her er hvorfor, vi synes, at det er den bedste løsning:

  • Jabra kan indskærme lyden, så baggrundsstøjen forsvinder. Både så kunden ikke kan høre, hvad der foregår i baggrunden og så man selv er skærmet af for støj (den dækker begge ører). 
  • Den er trådløs. Fordi den er ledningsfri, så er du ikke bundet til din telefon, men kan rejse dig op, hente kaffe, osv.
  • Rækkevidden er god. Det spiller især en stor rolle, hvis du skal kunne tale i forskellige rum, f.eks hvis du skal tjekke noget i lageret/arkivet, imens du taler.
  • Alt kan betjenes på selve headsettet. Så du behøver ikke være på din plads, men kan besvare, mute eller afslutte opkaldet, uanset hvor du befinder dig.
  • Du kan parre headsets på kontoret, så du f.eks kan sidde på lyt hos hinanden. Det er en funktion, der er super at bruge ved opstart af ny medarbejder eller hvis dem, der tager telefonerne skal blive endnu bedre til at besvare opkald.
  • Man kan sætte det op til at connecte med telefonen automatisk, når man er på arbejdet med bluetooth tændt.

Jabra har et design, der ikke fylder så meget. Når du ikke bruger headsettet, så står det diskret i sin holder på bordet. Det er desuden let at sætte op og guider en igennem opsætningen, når man sætter den til. Og så kræver den kun en stikkontakt og en mobiltelefon med bluetooth.

Et tip: Husk at bruge en "vindhætte" på mikrofonen, så modtageren ikke kan høre at du trækker vejret... Så er der ingen stønnere på linjen :)

Telefon
Vi bruger ikke bordtelefoner hos Firmafon, men derimod vores mobiltelefoner.

Det er vigtigt, at telefonen er god til at modtage opkald. Din samtalekvalitet afhænger nemlig først og fremmest af din telefon og dens signalmodtagelse. Valget af telefon kan også have betydning for, hvor hurtigt kaldet går igennem til de forskellige telefoner - og dermed hvor lang tid du har til at svare på opkaldet.

I denne blogpost kan du se, hvilke telefoner der har godt signal

Vi bruger selv de billige Nokia telefoner i kundeservice, fordi de er stabile og gode til lige præcis det, de skal bruges til: At tale i. Resten af virksomheden bruger iPhones på grund af alle de andre funktioner, som en smartphone kan tilbyde.

Indtaling af speaks 
Man behøver ikke et lydstudie for at lave et speak til f.eks velkomsthilsen. Vi anbefaler, at du indtaler via det headset, der hører til telefonen. Det vil som regel være godt nok til at skærme al anden lyd fra... Selvfølgelig hjælper det også på det, hvis du ikke står i blæsevejr eller megen larm.

e-bog-til-god-kundeservice-i-din-virksomhed

 

Om Firmafon Bedre relationer

Følg med

Kom indenfor hos Firmafon. Følg vores produkter, udvikling og nyheder direkte i din inbox.

Tilmeld nyheder
 

Kontakt os

71 99 99 99