Firmafon

Farvel til Firmafon-hånden

Written by Sidsel Forchhammer | 29-03-17 15:28




Firmafon har været på noget af en rejse, siden vi startede for seks år siden. Dels er vi vokset til at være 30 Firmafon’ere og have mere end 3.300 dejlige kunder. Og dels har vores fokus flyttet sig: Fra et oprør mod dårlig telefoni til kampen for bedre kundeservice. Og nu tager vi ud på næste del: Rejsen mod bedre relationer.

Oprøret mod dårlig telefoni
Firmafon blev grundlagt som det teleselskab, vi selv havde lyst til at være kunder i. Fokus var på brugervenlighed, fede produkter og gode vilkår.

Det var et oprør mod en telebranche, der ikke var på kundens side - og særligt ikke hvis man var en lille virksomhed. Så Firmafon gik til kamp mod gebyrer, binding og dårlig service. Det hele skulle være “revolutionerende ligetil”.

Kampen for bedre kundeservice
Efter et par år blev det klart for os, at ligesom vi selv gik fanatisk op i kundeservice, så var det også vigtigt for mange af vores kunder. Det handlede ikke kun om telefonien og systemerne. Men mere om, hvad man kunne bruge telefonien til: At have redskaber til at få gode samtaler.

Firmafon fik missionen at “gøre samtaler mellem virksomheder og deres kunder til en fornøjelse ved at være verdens mest ligetil teleselskab”.

Så kom Omstilling Plus på banen med mulighed for at måle kundetilfredsheden, se wallboard, integrationer, noter, vise widget med svartid og optage opkald. Nu skulle der fokus på at informere, måle og forbedre for at gøre samtalerne gode. Som et kirsebær på toppen lavede vi også en masse guides til bedre kundeservice og videoer om, hvordan man får bedre telefonsamtaler.



Det kom der en masse gode ting ud af: Vores kunder fik i gennemsnit en kundetilfredshed på 90 % og vi kæmpede os selv frem til en kundetilfredshed på 95% i 2016.

Dyrk jeres relationer
Nu er vi nået til det tredje kapitel i Firmafons historie. Et kapitel, hvor vi ikke kun tænker “telefoni”, men kigger mere overordnet på, hvor vi kan gøre en forskel for vores kunder. Også selvom det betyder nye kommunikationsprodukter (mere om det senere).

Vi vil stadig være forkæmpere for gode vilkår, brugervenlighed og bedre kundeservice. Vi bygger bare ovenpå med det, man får ud af de gode samtaler: Gode relationer.

Vi vil være relationsbyggere mellem virksomheder og deres kunder, potentielle kunder og medarbejdere. For det handler ikke kun om kundeservice. Det handler også om gladere medarbejdere, bedre konverteringer i salgsarbejdet og en kultur, der skal bære det hele.

Det er dét, vi gerne vil hjælpe med. At forbedre vores kunders bundlinje på lang sigt, fordi vores løsninger får mennesker til at kommunikere bedre og mere meningsfuldt. For vi tror på, at det åbner op for gode menneskelige relationer og bedre udnyttelse af den enkeltes potentiale.

På den måde skabes højere loyalitet og engagement mellem virksomheder og kunder – og det danner et godt fundament for øget stolthed og loyalitet hos medarbejdere.

Det er derfor, vi nu siger: “Dyrk jeres relationer - det betaler sig”.

Læs vores nye manifest

Hvad betyder det?
Vi siger farvel til Firmafon-hånden og det revolutionære look. Vi har lavet forårsrengøring på vores hjemmeside og vil have mindre fokus på oprør og mere fokus på båndet mellem mennesker. Det kan du se på firmafon.dk fra den 31. marts.

Fra fredag kan du logge ind samme sted, som du plejer. Men næsten alt andet vil se anderledes ud. Vi har nemlig også givet vores indhold, logo, farver og typografi et friskt forårspust.

Nu med chat
Den største ændring du vil se nu er, at Firmafon i fremtiden er mere end et teleselskab. For vi lancerer nemlig et nyt software-produkt: Chat.

Du kan købe Chat fra den 31. marts.
Det præcise tidspunkt på dagen kender vi ikke, men det bliver så tidligt, som det er muligt.

Ligesom med telefonien er Chat skabt til hurtige svartider og god kommunikation. Og det hele taler sammen, så du kan administrere chatbeskeder på de samme måder, som du allerede gør med telefonien. Med Firmafon Chat får I nemmere administration, og I undgår, at medarbejdere får opkald ind, samtidig med at de sidder på chatten.

Så nu kan du få et telefon- og chat-system, der er byggestenene for gode relationer og giver jer de bedste forudsætninger for at kommunikere “live” med jeres kunder.

Chat kommer I til at høre meget mere om i den næste tid. Så dette er blot en teaser for, hvad vi vil tale meget mere om i fremtiden.

Vi håber, at I kan lide alt det nye. Hvis du har ris/ros eller noget du savner på hjemmesiden, så skriv det endelig til kundeservice@firmafon.dk eller ring til os på 71 99 99 99.