Firmafon

FAQ: De 10 oftest stillede spørgsmål til vores nye UI

Written by Helle Marie Vad Jespersen | 17-10-16 06:53




Med så store ændringer som vores nye User Interface følger naturligvis en masse spørgsmål. 10 af dem har vi udvalgt til en FAQ, der skal hjælpe jer til at blive fortrolige med (og forelskede i) det nye system :-)

1. Hvordan Omstiller jeg i det nye system?

Ét af de spørgsmål mange af jer stiller os handler om, hvordan I omstiller i vores nye system. I videoerne nedenfor kan I se de forskellige trin i omstillingsprocessen i både Web- og Smartphone Appen:
 





Kort gengivet kommer kaldet ind i den grønne bokse i venstre hjørne. Når du trykker på boksen kommer du ind på kald-siden, hvor du kan skrive navnet på personen du ønsker at omstille til.

Tryk på “omstil” og alt efter om du ønsker en direkte omstilling kan du trykke “gennemfør” med det samme eller give din kollega besked inden du stiller om (også kaldet en betjent omstilling). Hvis din kollega fortæller dig (i den betjente omstilling), at han/hun ikke kan tale, så kan du trykke “annullér” og kaldet bliver trukket tilbage, så du igen taler med personen, der ringede op.

Læs mere om, hvordan du omstiller til en kollega her

2. Hvordan får jeg opkald til at vente i kø i bunden af venstre hjørne? 
Hvis du har Omstilling Plus, så har du mulighed for at indgående opkald lægger sig som opkaldsrækker i bunden af panelet, hvis du slår banke-på tjenesten til. Opkaldene skifter farve alt efter, hvor længe kunden har ringet. De starter med at være grå og bliver først gul og senere rød, hvis kunderne venter længe. På den måde ved du, hvor meget kaldet haster. 

Sådan slår du banke-på tjenesten til:
Banke-på tjenesten kan kun slås til på telefonen. Med en iPhone går du ind i indstillinger > Telefon (den grønne app med et telefonrør) > Opkald venter (tryk på ikonet for at slå banke-på til). Med Android går du ind på Telefon > Mere > Flere indstillinger > Banke på (her kan du slå banke-på til).

3. Kan jeg selv tilpasse det nye UI til, hvordan jeg gerne vil have det skal se ud?

Det kan du desværre ikke nej. Da vi gik sammen med vores designbureau Shift var det for at finde et præsentabelt og funktionelt design, der ville gøre det nemt og brugervenligt for vores kunder at finde rundt i panelet
Vi tror på, vi har valgt rigtigt :-) 

4. Hvad skal jeg med statistik-modulet?
I højre panel kan du som noget nyt få et hurtigt indblik i dagens opkald. Statistik-modulet er en light-version af vores Wallboard, der blandt andet viser serviceniveauet (opgjort ud fra 80/20-reglen, der siger, at 80 % af dine opkald skal være besvaret inde for de første 20 sekunder og 20 % inden for det første minut). Med statistik-modulet ser du også, hvor mange opkald I har haft, hvilke I mistede og den gennemsnitlige svartid.

Har du også brug for at vide, hvor mange kald du har i telefonkøen eller hvilke medarbejdere, der er optagede på telefonen så skal du opgradere til Omstilling Plus, der giver flere informationer end statistik-modulet. Med Omstilling Plus kan du også selv gå ind og ændre i udregningen af service niveauet. Du kan for eksempel ændre, at I vil måle jeres service-niveau ud fra målet om at tage telefonen indenfor 10 sekunder i steder for 20 sekunder. Ved at hæve baren ændrer I også på den oplevelse kunden får, men husk også at være realistiske. 


5. Kan jeg filtrere informationerne i mit aktivitetsfeed? Så jeg for eksempel kun ser hovednumre.
Det er desværre ikke en mulighed endnu, men på sigt vil vi gerne udvikle muligheden for, at I selv kan sortere i de informationer, I har brug for i aktivitetsfeeded. Du kan til gengæld sortere på hovednummer-opkald inde under "Opkald". 

6. Har jeg stadig adgang til kundetilfredshed med det nye system?
Hvad angår kundetilfredshed vil du ikke opleve nogle ændringer fra det gamle system. Du skal stadig have minimum Omstilling for at kunne se kundernes feedback i form af smileys og/eller kommentarer. Med Omstilling har du fortsat 50 SMS’er til rådighed pr. omstillingsbruger pr. måned. Brugere med Omstilling Plus har fortsat et ubegrænset antal smiley-udsendelser. 

Hvis du har Omstilling Plus kan du i panelet til højre skrive noter og se ordrer, sager, fakturaer mm. fra de systemer, der er udvidelser til.

7. Hvorfor kan jeg ikke se alle mine opkald under aktiviteter? 
Aktivitetsfeeded skal ikke forveksles med historikken i det gamle system. I stedet viser aktivitetsfeeded de handlinger, du skal være særlig opmærksom på her og nu. For eksempel: mistede opkald, indtalte telefonsvarerbeskeder og kundebedømmelser. For at få en samlet opkaldshistorik skal du trykke på "Opkald" øverst i menuen.

8. Kan jeg sætte mine medarbejdere i Forstyr ikke øverst i panelet?
Nej, det kan du desværre ikke og det kunne man heller ikke før. Det vil altid være din personlige bruger, der sættes i Forstyr ikke og ikke dine medarbejdere. Hellere ikke selvom du er inde på en kollegas side. 

9. Hvor finder jeg kontrolpanelet?
Kontrolpanelet finder du under dit navn øverst i højre hjørne. Herfra kommer der en drop-down menu, hvor "Kontrolpanel" ligger som nummer to mulighed.   

10. Hvordan får jeg vist nummeret på den, der ringer i stedet for hovednummeret?
Det spørgsmål er ikke direkte relateret til det nye system, men eftersom vi har fået det nogle gange tænkte vi, det skulle med. 
Gå ind i Kontrolpanel > Telefonnumre og i kolonnen ud fra Hovednummer  trykker I Redigér. Herfra kan I selv vælge om I vil se nummeret på "Den der ringer" eller "Hovednummer", når I modtager opkald. 

Spørgsmålene slutter ikke her. Ligger I inde med nogle, vi har glemt, så skriv dem endelig i kommentarfeltet nedenfor eller ring til os på 71 99 99 99 

Udviklerne giver her deres 5 grunde til, hvorfor det nye UI er et hit.