Få mere indflydelse på Firmafons produktudvikling

af Sidsel Forchhammer | 19-10-17 15:16

 

To-af-firmafons-udviklere-ved-produkttavlen

Nu kan du få endnu mere indflydelse på hvad Firmafon skal udvikle i fremtiden: Tilmeld dig vores nye Kundepanel, hvor du kan blive involveret i produkterne, inden de er færdigudviklede. Eller send dine ønsker og idéer ind til os og få besked, når de er blevet til noget.

Produktudvikling må aldrig være gætværk 

“Siden Firmafon startede har vi altid være begejstrede for at udvikle produkterne ud fra, hvad kunderne har af ønsker. Når vi skal til at vælge hvilke produkter eller funktioner, vi vil arbejde på i det næste kvartal, så kigger vi på listen med input, som resten af organisationen har samlet ind fra kunderne”, fortæller Harry Vangberg, der var med til at starte Firmafon og i dag er vores produktansvarlige (også kaldet Chief Product Officer).

Kundeønskerne var bare starten, for nu har udviklingsafdelingen store planer om at komme skridtet videre, når det gælder kundefokuseret produktudvikling.

“Vi tror ikke, at vi kan sidde selv og bare gætte os til, hvad det egentlig er for problemer kunderne har. Vi skal i endnu højere grad ud at snakke med dem, høre om deres problemer og se hvordan de bruger Firmafon. Min plan er at tale med 2-3 kunder om ugen. Og vi skal også snakke med de virksomheder, der bruger os uden at have stærke holdninger til det – for dem hører vi alt for sjældent fra,” fortsætter Harry.

Kunderne kender ikke løsningen, kun problemet

“Når vi i produktudviklingen besøger vores kunder, så får vi også en anden type input, end de ønsker, de selv giver os. Mange kunder ved nemlig ikke, hvad løsningen er. De har bare et problem eller en fornemmelse af at noget ikke fungerer lige så godt, som det kunne. Så derfor spørger de ikke. Hvis vi begrænser os til at se, hvad kunderne ønsker, så går vi glip af mange potentielle og nytænkende løsninger.”

Udover ønskelister og kundebesøg, så vil Harry også starte et kundepanel:

“Tanken om et kundepanel startede egentlig efter at jeg talte med en usability designer i USA, hvor jeg bor. De brugte et brugerpanel, for at få en hurtig feedback og interagere med engagerede brugere. For os vil det kunne bruges til at mindske afstanden mellem udviklingsteamet og kunderne. Og så er det fedt at give kunderne mulighed for at blive hørt og ikke mindst få et Firmafon, der virker bedre for dem.

I kundepanelet åbner vi op for tidlig adgang til helt nye produkter og forbedrede versioner af Firmafon. Her kan vi lave brugertest af specifikke ting, hvor vi kan se hvordan de enkelte dele af produktet faktisk bruges. Det skal være nemt, fx kun tage et kvarter. Det er overskueligt for både os og kunderne”.

Hvis du vil være med til at gøre Firmafon endnu bedre, så kan du tilmelde dig nedenfor. 
Det er uforpligtende at tilmelde dig panelet. Du vil modtage en email, når vi har brug for input, og du kan altid afmelde dig igen. Du kan også altid sende ønsker til nye features i vores retning → Send ønsker.

Tilmeld dig kundepanelet

Om Firmafon

Følg med

Kom indenfor hos Firmafon. Følg vores produkter, udvikling og nyheder direkte i din inbox.

Tilmeld nyheder
 

Kontakt os

71 99 99 99