Derfor valgte OnPrint en kommunikationsløsning uden binding!

af Kundeservice | 18-04-17 10:31

OnPrint-ingen-binding-firmafon kopi.jpg

Det er de færreste, der synes det er fedt at være bundet til noget! Slet og ret, fordi den type aftaler ikke laves med henblik på at søge kundens tillid eller loyalitet, men i stedet holder kunden (bundet) uanset, hvordan deres oplevelse med produktet måtte være.

Vores kunde OnPrint tror ligesom os i Firmafon heller ikke på, at binding er vejen frem, hvis relationen mellem kunde og udbyder har førsteprioritet (og det har den!) I den her blogpost bliver du klogere på, hvad binding er - og hvad manglen på binding betød for OnPrint da de valgte Firmafon.

“Hos F
irmafon er de nødt til at gøre sig fortjent til at vi bliver. Vi kan jo bare smutte og det betyder at Firmafon skal gøre sig ekstra umage for at sørge for vi bliver”, Jannik, Marketingsansvarlig hos OnPrint.

Læs vores tidligere og mere detaljerede blogpost om ulemperne ved binding

Hvad er binding?
Når vi taler om binding, taler vi i ordets praktiske forstand om den byttehandel, de fleste kender fra tilbud som “vi giver dig en billigere telefon, hvis du til gengæld lover at bruge min. 500 kr./md på telefoni i 6, 12 eller 24 måneder”. Her bliver du altså bundet til at betale et bestemt beløb over en periode.

På trods af at binding på et tidspunkt havde sin berettigelse, idet virksomheden solgte en telefon til under markedsprisen og derfor holdte på kunden indtil regningen var betalt, er binding i dag langt ofte helt og aldeles unødvendigt.

Mange teleselskaber har i dag “kun” binding på privatpersoner, hvis man tegner det ved samtidig at købe en mobiltelefon. På erhvervstelefoni er historien dog en helt anden. Her opereres der ofte med lange bindinger, uanset om virksomheder tegner abonnementer eller køber mobiltelefoner.

Hvilke konsekvenser har binding?
Når man skal se på konsekvenserne ved binding, er det lettest at se på, hvordan dem, der bliver bundet reagerer. Hos OnPrint mener de, at binding kan have den konsekvens, at udbyderen stopper med at gøre sig fortjent til deres kunder. Omvendt er ingen binding en måde at indgyde tillid hos kunden:  

“Når vi skal fortælle andre, hvorfor Firmafon er det helt rigtige valg, så fortæller jeg, at Firmafon er nødt til at gøre sig fortjent til at vi bliver. Vi kan jo bare smutte og det betyder at Firmafon skal gøre sig ekstra umage for at sørge for vi bliver”, siger Jannik. 

Konsekvensen er altså her, at binding for nogle udbydere betyder, at de ikke længere skal gøre sig umage for at give kunderne en god oplevelse, fordi de jo alligevel er sikret deres penge indtil aftalen løber ud. 

Kvalitet frem for binding
Hvis virksomheden derimod tror på, at produktet er godt nok til at stå for sig selv uden at forpligte kunden i månedsvis, så siger det noget om, at virksomheden også tror på kvaliteten af det, de leverer:

“I Firmafon er der stor menneskelighed og en selvsikkerhed omkring, at der ikke findes et bedre produkt. Efter første møde med Firmafon stod det helt klart, at de kan løfte opgaven. Men det gav os også en idé om, hvem der sidder og kan hjælpe os, altså menneskene bag, siger Jannik.

En udbyder, der tilbyder abonnementer uden binding, tager risikoen på egne skuldre. Kan man ikke levere varen i en grad, der gør kunden tilfreds, så er der en øjeblikkelig konsekvens. Et selskab uden binding, kan ganske enkelt ikke overleve på gode tilbud, god markedsføring og dygtige sælgere alene. De skal også opretholde forholdet til kunden efter kontrakten er underskrevet. 

Vil du prøve Firmafon gratis i 30 dage og opleve et teleselskab uden binding? Så tryk på linket nedenfor.

New Call-to-action

Bedre relationer

Følg med

Kom indenfor hos Firmafon. Følg vores produkter, udvikling og nyheder direkte i din inbox.

Tilmeld nyheder
 

Kontakt os

71 99 99 99