God kundeservice: Derfor skal din webshop have en telefon

af Sidsel Forchhammer | 17-08-15 08:29

derfor-skal-din-webshop-have-en-telefon

Telefonen er for mange kunder stadig den bedste livline, når spørgsmål til køb af varer, levering og returret presser på. I en undersøgelse lavet af Forrester foretrak 79% af de adspurgte telefonsamtalen når de havde brug for kundeservice og kun 12% ville bruge chatten. 

Her er fordelene ved at have et telefonnummer på din webshop:

1. Indsigt:
Over telefonen er du i direkte møde med kundens behov. Det giver både indsigt om dem, men også om den forretning, du driver.

2. Tillid:
Kunden møder mennesket bag skærmen. Det giver tillid og øger chancen for at de vender tilbage.

3. Konvertering:
Der er bedre konvertering, på sider hvor telefonnummeret har en tydelig placering. 

4. God service:
Kunderne får svar her og nu. Ved email kan de godt blive i tvivl om, hvornår de modtager svar, men ved telefoni er der en anden forventning. Så allerede ved at have et telefonnummer signalerer du, at du er tilgængelig. Desuden foretrækker nogle kunder talesprog fremfor skrift.

5. Større ordrestørrelse og opsalg:
Pre-sale-spørgsmål kan lede til mersalg ved god behovsbestemt rådgivning.
 

Tag telefonen når den ringer
Bagsiden ved medaljen er selvfølgelig, at telefonen skal tages, hvis den skal have en god effekt. En telefon, der ikke bliver taget er ligesom et “lukket” skilt ude foran butiksvinduet. Kunden vender om på hælene og prøver den næste butik.

Indholdet i denne blogpost er hentet fra Firmafons e-bog om God kundeservice i webshops. Her kan du også få flere tips til, hvordan du rent praktisk giver god kundeservice i din webshop. 

Hvis du ikke er klar til en hel bog om emnet, så kan du i stedet læse vores blogpost med 10 tips til god service i din webshop 

bliv-kontaktet-af-firmafon-nu  

 

Bedre relationer

Følg med

Kom indenfor hos Firmafon. Følg vores produkter, udvikling og nyheder direkte i din inbox.

Tilmeld nyheder
 

Kontakt os

71 99 99 99