Den dag Firmafon fik nyt kontor

af Niklas Stephenson | 04-07-13 15:49

Da Firmafon startede havde vi ikke et kontor, vi lånte en gang i mellem lidt bordplads i et iværksætterkontor kaldt GeekHouse, men vores faste arbejdspladser var i en sofa i en ghetto i Århus. Med tiden er vi vokset os meget større, væk fra den lille etværelses ghettolejlighed og ind i spritnye kontorer. I mellemtiden har vi været bosat i et kontorfællesskab, hvor vi ligeså stille kunne leje et lokale mere ad gangen, indtil vi havde en hel etage for os selv og mulighederne for flere lokaler var udtømt.

Facade med graffiti på Glasvej_

 

De nye lokaler da istandsættelsen begynder

Vi har altid været glade for at have kontor i København NV, så da jagten på nye lokaler blev skudt i gang var den allerede koncentreret i 2400.

Vi har også altid været vilde med rå industrilokaler med højt til loftet, rå detaljer og ikke alt for fint. Vi fungerer ikke i omgivelser hvor det forventes at skjorten er i bukserne og skoene på fødderne.

I Nordvest er der masser af ledige kvadratmeter til billige priser, desværre er det tit og ofte uinspirerende 70’er kontorer med lavt til loftet, grimme skillevægge og en udstråling der slet ikke passer til os.

Hver dag, på vej til vores kontor på Rentemestervej, kom vi via Glasvej. På Glasvej lå en smadret gammel industribygning, der i de år vi har haft kontor i Nordvest, har været forladt. Vi fik hurtigt fat i ejerne og efter en rundvisning i lokalerne var vi forelskede.

Lokalerne var total smadrede, graffiti på væggene, skrå gulve (det er en gammel vaskerifabrik), intet køkken - alt skulle laves.

Indvendigt ved glasvej 11

 

De helt rå lokaler få dage inde i projektet

Vi havde følgende krav til de nye kontorer:

  • Plads til at vokse

  • Super akustik, især for vores salgsafdeling, hvor der sidder mange mennesker i samme rum og taler hele dagen

  • Lyst og lækkert

  • Lokaler der passer til vores afdelinger - kultur, støj, pladsforbrug mv

Plantegning af konto

 

Plantegning over hvordan lokalerne skal indrettes

Lokalerne giver et naturligt opbrud mellem vores salgsafdeling og resten af virksomheden. Salg snakker i telefon hele dagen, hører høj musik og har en fest - en kultur de skal have, men som forstyrrer resten af virksomheden. Derfor valgte vi at lave den ene ende af lokalerne til salg, og den anden ende kontorlokaler til udvikling, ledelse og kundeservice. Mellem de to afsnit har vi så mødelokaler, kantine, toiletter osv.

Det har været super fedt for os at få lov til at tegne lokalerne selv og sammen med håndværkerne få dem til at virke i praksis. Vi har været indover langt de fleste små detaljer, så alt er tilpasset os. Det ville have været en tung og stor proces, hvis ikke de nye kontorer kun var 200 meter fra vores gamle - vi kunne altid lige smutte forbi.

Firmafons Køkken på glasvej_

 

Køkkenet begynder at tage form

I dag er vi faldet til og har lært en masse om vores nye lokaler. Vi har bl.a. lært:

  • Man ligger meget udsat i stueetagen i Nordvest, der skal være styr på overvågning og alarmsystem

  • Man skal som virksomhed eje en hel masse ting når man har sine helt egne lokaler. Hvor mange kopper og glas skal man have? Hvilken støvsuger er god til et kontor? Hvad med intern IT?

  • Vi flyttede ind den dag den sidste håndværker var færdig, det var dumt

  • Persienner er super vigtige for produktiviteten når man bor i meget lyse lokaler

Vi er i dag superglade for vores lokaler, der mangler stadig lidt småting her og der, men mon ikke vi får tid til at løse det en dag?

Her er lidt billeder fra de nye lokaler, desværre havde jeg kun lige en iPhone til at tage billeder med:

Kontor på glasvej

 

Mødelokale på glasvej

Firmafon kontor med medarbejdere

Om Firmafon

Følg med

Kom indenfor hos Firmafon. Følg vores produkter, udvikling og nyheder direkte i din inbox.

Tilmeld nyheder
 

Kontakt os

71 99 99 99