Firmafon

9 måder du kan bruge Firmafon til at give god kundeservice

Written by Sidsel Forchhammer | 08-07-15 08:34



En god dialog med kunden over telefonen forudsætter, at alt det tekniske fungerer. Firmafon lever af at levere et system, der giver denne base. Men det er også langt mere end bare et telefonsystem. For med Firmafons Omstilling og Omstilling Plus får du et omstillingssystem, der er lavet specifikt til at hjælpe din virksomhed til en god kundeservice. Nedenfor ser du syv måder hvorpå Firmafon kan forbedre din kundeservice.

1. Du får en vigtig kundeservicekanal
Der er en tendens til at sælge mere, hvis kunden kan se, at du er til at få fat på. Hvis du ikke har oplyst et telefonnummer, du kan kontaktes på, kan det skabe utryghed hos kunden, og derfor resultere i mistede salg. Vi råder derfor til altid at oplyse om et telefonnummer som del af den samlede kundeservice. For at gøre det let har Firmafon lavet en widget til din hjemmeside - en boks hvor telefonnummer, dagens åbningstid og svartid automatisk vises.

2. Du får en fleksibel medarbejderopsætning
Hvis du har en periode med ekstra travlhed (f.eks julesalg), så kan du nemt tilføje flere medarbejdere, der kan tage opkald til kundeservice. Uden at du behøver have fat i en tekniker eller en sælger. Og Firmafon har ingen bindinger, så du kan lige så let afmelde medarbejderen igen. På den måde får dine kunder en god betjening trods travlhed.

3. Du kan svare kunden hurtigt 
Det bør ikke komme som en overraskelse, at en hurtig svartid er vigtigt. Men hvordan sikrer du, at du altid er til stede, når kunderne forventer det? Firmafons omstilling løser de tre problemer, der hyppigst er at finde i forbindelse med svartid:

a. Kunder ringer direkte til din mobil, hvilket betyder, at du er tæt på dine kunder altid og derfor svarer hurtigere, end hvis det var en fastnetsforbindelse, der stod på kontoret. 

b. Hvis du ikke selv er ledig, kan du melde dig på forstyr ikke og så sørger Firmafon for, at din kunde kommer igennem til en ledig kollega i samme ringegruppe eller til information om åbningstider, hvis I har lukket. 

c. Hvis der er rigtigt mange opkald, så kan I slå en telefonkø til, som giver kunden mulighed for at trykke 1 for at blive ringet op. Så slipper kunden for ventetid. Det er god service!

4. Du byder kunden professionelt velkommen
Byd kunden velkommen og giv din virksomhed en professionel facade. Velkomsthilsen, åbningstider og telefonsvarer er tre funktioner, der skaber en ramme for kundens opkald med det formål at informere kunden bedst muligt og desuden kompensere for længere ventetid eller intet svar. Du kan selv designe eller ændre disse tre funktioner efter eget ønske.

5. Du får bedre samtaler gennem kendskab til kontekst 
Jo mere du ved om dine kunder, inden de ringer, jo bedre vil kundens oplevelse blive. Resultatet er nemlig et kortere og mere effektivt opkald til begge parters fordel. Gennem Firmafons omstilling har du mulighed for at se din kundes historik - både hvornår kunden sidst ringede, og hvem kunden talte med. Du har også mulighed for at skrive en note om opkaldet med Omstilling Plus. Alt dette bidrager til en positiv oplevelse uden misforståelser eller usikkerhed, når kunden ringer. 

6. Du får integrationer til andre systemer
Vi giver dig muligheden for at integrere oplysninger fra flere systemer som webshop-, økonomi- eller supportsystemer i Firmafon. Det betyder eksempelvis, at hvis en kunde undrer sig over, hvor en bestilt vare bliver af, kan du hurtigt og nemt se, at varen er afsendt og dermed berolige kunden om, at ordren vil være fremme snarest.

7. Du får et chat-system, der er integreret med din telefoni
Kunder, der foretrækker at skrive sammen med jer, kan også bruge en kommunikationsløsning fra Firmafon, når de skal i kontakt med jer. Firmafon Chat er et produkt, der taler sammen med telefonien hos Firmafon. I får et nemt system, som fordeler chats og opkald rigtigt imellem medarbejderne.

Chats
 kommer ind på samme måde som opkald, og I kan altid tjekke chathistorikken, hvis I skal træne medarbejdere, eller se hvad der er aftalt med kunden.Og kunderne slipper for ventetid, da de bliver dirigeret hen til en ledig medarbejder.

8. Dine kunder slipper for at vente
Med funktionen “Ring mig op” i telefonkø, så kan dine kunder trykke 1 og så vil de blive ringet op, lige så snart der er en ledig medarbejder. Ikke noget med at skulle indtaste deres telefonnummer. Niksen. Bare et enkelt tal og så er de frie til at kunne bruge tiden til noget bedre. Det synes vi giver en rigtig god oplevelse for kunderne. 

Jeres virksomhed får også lidt Firmafon-kærlighed ind i telefonkø-funktionen. For i modsætning til mange andre systemer, hvor “ring op” betyder en ekstra procedure, så får I opkaldet ind som et almindeligt opkald. Så kan I gøre præcis, som I plejer.


9. Du kan måle din kundeservice
Vi har udviklet et simpelt smiley system, hvor dine kunder kan udtrykke deres tilfredshed eller mangel på samme ved at give telefonsamtalen en smiley. Feedback fra kunder er ekstremt brugbart, da det ud over at give en  vurdering af kundeserviceniveauet samtidig giver hver enkel medarbejder incitament til at præstere sit bedste. En glad smiley gør dagen bedre. Og en sur smiley giver en idé om hvor man kan forbedre sig. Det giver bedre kundeservice på sigt.

Firmafon har også et Wallboard, som på en storskærm måler dagens opkald, viser ledige medarbejdere og giver dig overblikket over om du lever op til din målsætning om hurtig svartid.

Se en kort introduktionsvideo om Firmafon, og læs hvad vi kan tilbyde inden for mobiltelefoni, Omstilling og Omstilling Plus.